יום שבת, 6 במרץ 2010

מרק עדשים שחורות.






המרק הזה נולד בהשראה של מרק דומה שהחם שלי(ז'ל) נהג להכין, מרק זה הוא חלק מאסופה של מתכוני-יהדות מצריים.
חמי היה בשלן גדול וזכיתי להכיר דרכו מטבח מאד מרשים שרבים לא מכירים.
מתכונים מדויקים לא הצלחתי לחלץ ממנו,הוא היה אומר :שימי קצת מזה וקצת מזה.... את השאר למדתי ממשפחתו של בעלי. מאד אהבתי את אהבת הבישול שלו ואת השמחה שהייתה על פניו כאשר אהבנו את אשר הכין , הוא מאד אהב להאכיל אנשים.
בחלוף הזמן המתכונים שמרו על המקור ,אבל קיבלו את הנוסח שלי והותאמו לטעמנו.
המרק הזה עשיר בטעמיו ,מאד פיקנטי, וסמיך.
אני משתמשת בעדשים שחורות אורגניות ששומרות על מרקמן למרות הבישול,חמי נהג להכין את המרק עם עדשים ירוקות והוסיף נתחי עוף למרק,אני נוהגת לבשל אותו ללא בשר.
מצרכים:
300 גר' עדשים שחורות אורגניות (חנות טבע) או עדשים ירוקות רגילות,שטופות היטב.
3 בצלים גדולים קצוצים.
4 גבעולים של סלרי עלים מהחלק הפנימי, קצוצים.
5 שיני שום כתושות.
1/2 צרור כוסברה גדול (למי שממש שונא –פטרוזליה).
1 ו1/2 כפיות כמון.
צ'ילי גרוס או פפריקה חריפה לפי דרגת החריפות שאתם אוהבים ,אני אוהבת מאד חריף.
מלח לפי הטעם.
5 כפות שמן.
ציר בשר עוף (אם לא משתמשים בבשר עוף) 10-12 כוסות.
ההכנה:
מטגנים את הבצל בשמן עד שהוא מתחיל להזהיב ,מוסיפים את הסלרי מטגנים עוד דקה ומוסיפים את העדשים ,זה הזמן להוסיף נתחי עוף אם מתחשק לכם או את ציר העוף.מבשלים כ45 דק'.
בינתיים במחבת קטנה מזהיבים את השום עם 2 כפות שמן,מוסיפים את הפפריקה החריפה,והכמון, נותנים לתבלינים להיטגן כדקה על להבה נמוכה,להיזהר לא להשחים יתר על המידה, צריך רק "להוציא" את הארומה של התבלינים.
כשהמרק עדיין מתבשל,כ-15 דק' לפני סיום,מוסיפים את תוכן המחבת לסיר לוקחים מעט ממי המרק למחבת כדי לנצל את כל התבלינים ומחזירים לסיר.
עכשיו הזמן לתקן תיבול ,להוסיף את הכוסברה הקצוצה ומיד לכבות את הלהבה.
אם המרק סמיך לכם מידי ,אפשר כמובן להוסיף עוד מים.
לא לפרוטוקול ולא לגלות אנחנו אוהבים לאכול עם קרוטונים.


2 תגובות:

  1. נשמע פצצה. אני עכשיו הולכת להכין את זה...הכי מתאים ליום חורפי כזה....

    השבמחק
  2. מסכימה לגמרי....
    תודה
    חיה

    השבמחק