יום שבת, 19 בדצמבר 2015

עוגת קוקוס משמש




אני מתחילה להתכונן לסופ"ש ביום רביעי  .
עד יום רביעי אני לא שם בכלל . מן מנוחה של לפני מנוחה .
ביום רביעי אני מתחילה להתעסק בדברים קטנים שמקדמים אותי  אל התכלית , יום שישבת .
אני מתחילה כמובן , במה אבשל .
חמישי אני כבר באמוק קניות .
שישי אני ממשיכה , בטוחה שעוצר כבד יורד עלינו עם הגיע השעה 3 . לכן קיצרת נשימה אני רצה לי מחנות לחנות .
אח"כ אני נרגעת  .
שמה שירים בפול ווליום .
מכינה כריך מלחם  השיפון שרק קניתי  (ובשבילו הייתי צריכה להגיע לקצות תבל) ונהייה לי שקט.
לאט ערבו של היום מתארגן למשהו ברור יותר  , ועל הבטחת השבת אני מתרפקת בערגה .
שאריות הארוחה מסתמנות על הצלחת . בכוס היין נשארו בדיוק עוד שתי לגימות , אותן אני אוהבת להשאיר ממש לסוף .
היום שנגמר מחכה ממש בפינה  , שם בצללים של אור וחושך  , שוכן השקט  . אפשר להתרווח , לגלגל בלשון את שארית היין  .
לא לרצות כלום , רק לשבת ככה ולראות מה יבוא הלאה .


עוגת קוקוס וריבת משמש

קוקוס וריבת משמש הם שילוב ממכר , נכון כל כך . מן צמד כזה שמסביר למה צמדים נועדו להיות יחד מהתחלה .
שכבת הריבה נמצאת בתחתית העוגה ,  וגם בתוך תערובת העוגה  , מכניסים לתנור וזהו.
אלא שאז מגיעה ההפתעה , הריבה יצרה מן שכבה כמו סוכריות הג'לי האלה , רק רכה יותר . החדירה את מתיקותה אל העוגה  , חלחלה לתוכה . יחד הם יצרו עוגה רכה עם תחתית צ'ואית קצת . שילוב שיכול להתקיים רק בגלל הזוגיות הזו שנחרתה בניהם מאז ומעולם .

מה צריך:
לעוגה:
200 גר' חמאה בטמפרטורת חדר
180 גר' סוכר  כ-3/4 כוס
3 ביצים גדולות
120 גר' קמח 
1 כפית אבקת אפייה
קורט מלח
80 גר' קוקוס 
1 כפית תמצית ווניל טובה
3 כפות חלב
6 כפות שטוחות ריבת משמש , כאלה שיש חתיכות פרי בפנים , הכי אני אוהבת את אלה שמכינים בבית , והן קצת חמצמצות כאלה . תחפשו ריבה ממש שווה . אפשר גם ריבת אפרסק , אבל זה רק אם כבר יש לכם בבית ,ולא בא לכם להתרוצץ בשביל ריבה :-))
לזיגוג:
3 כפות ריבה שטוחות
1 כף מים 
שארית הקוקוס שנותרה  בשקית של 100 גר'  או 20 גר' קוקוס לפיזור על העוגה .




איך:
מחממים את התנור ל180 מעלות צלזיוס 
משמנים תבנית מלבנית לא גדולה (23 ס"מ X 10 ס"מ)  מניחים נייר פרגמנט ומשמנים אף אותו בקלות .
שמים את החמאה והסוכר בקערת המיקסר , מקציפים עד שהתערובת נעשית קרמית ופלאפית כזו. תהליך שלוקח בממוצע כ-4 דק' .
בקערה נפרדת מנפים את הקמח ומוסיפים את המלח ואבקת האפייה.
מוסיפים את הביצים לתערובת הקרמית , אחת אחר השנייה , תוך כדי הקצפה.
מאטים את מהירות המיקסר ומוסיפים את הקמח והקוקוס , מוסיפים גם את החלב ותמצית הווניל. מוודאים שהתערובת אחידה .
מורחים 3 כפות של ריבת המשמש על נייר הפרגמנט בתבנית . מורחים /מניחים מעל 2/3 מתערובת העוגה .






את 3 הכפות הנותרות , שמים על יתר  תערובת העוגה . עם  החלק האחורי של כף עץ  מערבבים בתנועות סיבוביות .
שמים על שכבת העוגה שבתבנית.
אופים כ-45 עד 55 דק' , עד שמזהיב , וקיסם יוצא נקי .
לזיגוג:
מערבבים בכלי קטן את שאר הריבה והמים ומבשלים על להבה נמוכה , תוך בחישה עד שנוצר סירופ .
מורחים במברשת על העוגה החמה .
מפזרים את יתרת הקוקוס .
מקררים כ-5 דק' , מוציאים בעזרת נייר הפרגמנט מהתבנית ומקררים .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה