יום חמישי, 25 בפברואר 2010

עוגיות-פאי שוקולד כפול.



















מפגש ראשון,אהבה מיידית כן או לא?זה מה שקורה לנו עם רוב הדברים בחיים,לעיתים אנחנו נותנים עוד הזדמנות,אבל הידיעה הראשונית תמיד מאד ברורה,לא כך?מאחר ובאוכל אנו עוסקים,כך גם עם מתכונים,אנחנו פוגשים מתכון,בוחנים אותו ויודעים :זו הצלחה בטוחה!אותו אני חייבת להכין והכי מהר שאפשר! כך היה עם המתכון הזה,קלות ההכנה ורשימת המצרכים נראו לי שווים ניסיון.ואכן המתכון הזה הפך לאחד מנכסי המטבח שלי.






לכל מקום שאני מביאה את עוגיות-הפאי הקטנות האלה ,אנשים בטוחים שממש עמלתי קשות על הכנתן,אז זהו שלא! אלה מנות אישיות של בצק פריך עם קקאו במילוי שוקולד.כל נגיסה מביאה את הטעם העמוק והמרוכז של שוקולד משובץ באגוזים . אין צורך לרדד את הבצק,צרים ממנו גליל,מקררים ופשוט פורסים ממנו פרוסות,מניחים בתבנית,משטחים ונותנים צורה עם היידיים .
דרושה תבנית שקעים,או תבניות פאי אישיות קטנות,כל צורה של תבניות פאי קטנות תהיה טובה למטרה זו.לאחר שמניחים את הבצק ,ממלאים במלית.




הפעם השתמשתי בתבנית מיני שקעים מסילקון.





מצרכים:





1ו3/4כוסות קמח.





1/3 כוס אבקת קקאו לא ממותק.





1/4 כוס סוכר.





קורט מלח.





170 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות.





1/3 כוס קפה(נס קפה)חזק וקר.





למלית:





350 גר' שוקולד מריר(אני משתמשת ב70% מוצקי קקאו,שמעניקים טעם מאד שוקולדי,אפשר להסתפק גם ב60 %).





2/3 כוס סוכר.





30 גר' חמאה.





2 כפות חלב.





2 כפות ליקר קפה או שוקולד.





2 ביצים.





1/2 -3/4 כוסות אגוזים קצוצים גס.





ההכנה:





1)מנפים את הקמח והקקאו לתוך קערה(אפשר גם במעבד מזון).מוסיפים את הסוכר,המלח,והחמאה,לשים-מעבדים לפירורים,מוסיפים את הקפה הקר ולשים לבצק .יוצרים מהבצק גליל ארוך,עוטפים בניילון ומקררים למספר שעות או למשך הלילה.





2)משמנים תבנית שקעים,או תבניות אישיות קטנות,חותכים פרוסות מגליל הבצק(כדאי להוציא מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה) ומרפדים את השקעים .מחזירים למקרר עד הכנת המלית.





3)המלית:בסיר קטן שמים את השוקולד שבור לקוביות,סוכר,חמאה ,חלב וליקר,ממיסים תוך בחישה כשהסיר מונח על סיר שבו מים רותחים(בן מרי).מורידים מהאש ,מחכים 2 דקות ובוחשים פנימה במהירות ותוך בחישה את הביצים ואחר'כ את האגוזים.





4)שמים כפית גדושה של המלית בכל שקע,אופים כ20 דק' ב170 מעלות ,להיזהר לא לאפות יותר מידי,המלית צריכה להתייצב מעט וקיסם יוצא מעט לח.





מקררים כ15 דק' ומוציאים מהתבנית.





מומלץ מאד למכורים כבדים של שוקולד!













2 תגובות:

  1. כמה שהן יפות! וואו.
    בבקשה, איפה אפשר להרשם לקבלת עידכונים?
    לא ראיתי את המקום בבלוג.

    בתודה,
    נועה

    השבמחק
  2. תודה,אני בתהליך בדיקה של הנושא בנתיים אולי אפשר לשמור במועדפים
    ושוב תודה

    השבמחק