יום רביעי, 28 באפריל 2010

פאי ריבה קצת שונה....


















































אני תמיד נשארת מופתעת מהאופן שבו נסיבות אקראיות מתפתחות לדבר אחד ברור ושלם. בכל פעם שזה קורה , אני מבינה ומאמינה שיש מיען אנרגיה שמנתבת הכל..... למרות היותי אדם ריאלי ,אני שמחה למצוא בתוכי את אותה תמימות מאמינה.... ואולי אז אני גם "מרשה" ליקום לומר את דברו.


למה אני מטריחה אתכם בכל זה? ... זה התחיל בעוגת ריבה שתכננתי להכין ובעותק נוסף של ספר שכבר היה בידי , את העותק הנוסף קיבלתי במתנה מאחת מתלמידותיי ליוגה. הספר נקרא "לאכול ,להתפלל ,לאהוב". אליו אני עוד אתייחס אחר –כך..

את העוגה ראיתי בספר הזה , אהבתי בעיקר את השכבה העליונה ואת פשטות ההכנה שזו עובדה שתמיד כובשת אותי . חשבתי שהייתי רוצה לנסות להכין את העוגה הכל כך מוכרת אבל בכל זאת קצת שונה. הצטיידתי בחומרים הדרושים להכנת העוגה... הכנתי את הבצק שיכול להמתין במקרר בן שעתיים ל24 שעות.

ואז קיבלתי שיחת טלפון מחברתי ג..... קולה היה עצוב ומבקש תשומת –לב. לא שוחחתי איתה מזה מספר שבועות .היא נשמעה חלשה ,עצובה, ומשועממת.

מסתבר שהיא חיכתה לדעיכת החורף כדי ליפול לתוך איזה שפעת שמרתקת אותה כבר למעלה משבוע במיטה....זמן שהותיר לה לשקוע במחשבות ,לסיים את כל הספרים שהיא צברה ליד מיטתה. לחשוב בעיקר על איך באה מחלה ומאפשרת לה הפוגה מהמרוץ הזה של החיים ולהיות לגמרי עם עצמה. רק מה ...ההחלמה קצת מתארכת לה..... ביקשה שאבוא .

חשבתי שהבצק שחיכה במקרר יתאים מאד לכוס קפה וינחם חברה חולה .
הספר שמדבר על הרבה דברים.....בדרך מסוימת נוגע גם בחוויה שלה.... שלפעמים נכון לקחת קצת זמן ו מ מ ש להתבונן על החיים ,כדי לאגור כוחות ולהחליט לאן ממשיכים ומה באמת רוצים.....

טלפון אחד, בדיוק בזמן הנכון הביא את הספר והעוגה בדיוק למקום שהכי צריכים אותם...

באשר לעוגה ,אני מכינה משהו קצת אחר ,לעיתים מניחה למעלה רצועות שתי וערב של בצק ובוזקת למעלה אבקת –סוכר. לפעמים אני מכינה פירורים (שטרויסל) שבהם אני מערבבת סוכר חום,אגוזים וקינמון ומפזרת למעלה לפני האפייה . בספר של david lebovitz מוצעת הכנה קצת אחרת ,מאד קלה ומעניינת שנותנת תוצאה יפה מאד. הבצק מכיל קמח תירס שמעניק טעם מיוחד ופריכות מאד נחמדה.

תדרשו ל:

1ו1/2 כוסות (210 גר') קמח רב תכליתי (שטיבל).

1/2 כוס (70גר') קמח תירס _פולנטה.

2 כפיות אבקת אפייה.

1/2 כפית מלח.

130 גר' חמאה

1/2 כוס סוכר.

1 ביצה גדולה+2 חלמונים.

1/2 כפית תמצית ווניל.

אני שמתי גם 2 כפיות קליפת תפוז מגוררת.

כמו כן צריך:
1ו1/3 כוסות ריבה ,כאן אפשר לבחור איזה ריבה שאוהבים ,קנויה מאיכות טובה או ריבה תוצרת בית ,אני אוהבת ריבה קצת חמצמצה שנותנת איזה ניגוד נכון למתיקות. בעוגה הזו השתמשתי בריבת שזיפים ,הספר ממליץ על ריבת תות-שדה.

2 כפות סוכר גס לקישוט.(חנות למוצרי אפייה).

ההכנה:
בקערה מערבבים את הקמח ,קמח תירס ,אבקת אפייה ומלח.

במיקסר מקציפים את החמאה+ 1/2 כוס הסוכר לתערובת קרמית. מוסיפים את הביצה החלמון ותמצית הווניל וממשיכים להקציף.

מאיטים את פעולת המיקסר ומוסיפים את הקמח בהדרגה ,תוך הקצפה.

למי שאין מיקסר :שמים את כל החומרים בקערה ומערבבים – לשים לבצק אחיד.

1/3 מהבצק מניחים על נייר פרגמנט יוצרים גליל בקוטר של 5 סמ',עוטפים בנייר ומכניסים למקרר לפחות לשעתיים ,אם ממהרים מכניסים לתא ההקפאה ל1/2 שעה.

משמנים תבנית בקוטר 23 סמ' ,מרדדים את 2/3 הבצק הנותרים בידיים (נעזרים בקצת קמח) בתבנית.עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לפחות לשעה ,או לתא ההקפאה ל1/2 שעה. אני הכנתי יום קודם והשארתי במקרר עד למחרת.

מחממים תנור ל180 מעלות.

מורחים את הריבה על הבצק.

את "נקניק" הבצק פורסים לפרוסות דקות בעזרת סכין חדה ,ומתחילים לסדר במעגלים חופפים מהחוץ כלפי פנים ,כל שורה מונחת מעט על השורה הקודמת.

מערבבים בקערית חלמון +1כף חלב ומורחים על פני הבצק.

מפזרים את הסוכר הגס.

אופים במשך 25 -30 דק' עד להזהבה של הבצק.









על הספר: יש שאהבו ,היו גם כאלה שקטלו את הספר. אני אהבתי...
הספר הוא על אשה שבגיל 30 מחליטה לעצור את החיים שלה ,כדי למצוא את עצמה .היא מתחילה את המסע באיטליה ,שוקעת לגמרי בהנאת האכילה ,תוך תשוקה אמיתית לאוכל ולגילוי טעמים חדשים..משם היא ממשיכה להודו במסע למציאת שלווה פנימית, המסע מסתיים באינדונזיה שם היא מגיעה לאיזון ואהבה ומוצאת את הדרך אל עצמה.
לסיום תוכלו לצפות בטריילר מתוך הסרט .


















4 תגובות:

  1. זו עוגה מדהימה. אני מעריץ שרוף של דיוויד לייבוביץ'

    השבמחק
  2. העוגה נראית נפלא! ו..אין על הסיפורים שלך אחותי!!!

    השבמחק
  3. תודה רבה לך ,שמחה שקפצת לבקר ,אני מאד אוהבת את הבלוג שלך,,,,וכן אין ספק שדיוויד ליבוביץ מוכשר מאד!

    השבמחק
  4. הי אחותי! המחמאות שלך הן כח מניע עבורי!
    תודה

    השבמחק