יום שבת, 24 ביולי 2010

מאפינס פטל ושוקולד מריר -הילכו שניים יחד בלתי אם נועדו?....

















































"There is something deeply, unshakeably right about eating food in season . . ." -- Nigel Slater, British food writer






כשראיתי את המאפינס האלה בבלוג הזה .מיד ידעתי ,איפה שאני תמיד מרגישה את הדברים הנכונים – בבטן ..( מה גם כשמדובר באוכל) שזה מתכון מנצח ואני רוצה להכין אותו עכשיו !!





אבל כמו בדברים שממש רוצים עכשיו ,כשהמתכון התפרסם שם ,פטל לא היה עדיין בנמצא כאן. ואם תשימו לב לכותרת , יש דברים שהם הכי טובים ונכונים בעונתם.

אז חיכיתי לפטל שיבוא ,ואחר –כך חיכיתי עוד קצת כי לפעמים הצפייה מענגת לא פחות מהעשייה...

כשהכנתי אותם ידעתי כבר בביס הראשון שצדקתי ,והמאפינס האלה הם בין הכי טובים שאכלתי ,אם לא הטובים שבהם!

ידעתי שהשילוב של הפטל המתוק –חמוץ והשוקולד המריר ,יהיה שילוב משלים ומושלם ,כמו שאכן הם היו.

אני חייבת למהר להכין אותם פעם נוספת ,לפני שתיגמר לה עונת הפטל...ואני יודעת שתמיד אחכה לעונת הפטל כדי להכינם.

דבר נוסף שהופך את המאפינס האלה לכאלה מושלמים הוא אופן ההכנה.

מערבבים בקערה אחת את המצרכים היבשים ,בשנייה את ה"רטובים" . מחברים בין שתי התערובות ,מניחים בתבניות הנכונות ולתנור...

אין צורך במיקסר ,זמן הכנה קצר.. והטעם ... נ פ ל א!



תזדקקו ל:
תבנית למאפינס , אני קניתי את שלי בחנות המצוינת .kitchenworks. (אין לי תמלוגים ואני מקבלת הנחה רגילה של מועדון פודיס של "על השולחן").

מצרכים:

2 כוסות קמח (280 גר') המתכון בעד 250 גר'.

1 ו1/2כפיות אבקת אפיה.

1 כוס סוכר (200 ג'ר).

200 גר' חמאה.

3/4 כוס יוגורט .

1/2 כוס מים.

2 ביצים גדולות.

100 גר' שוקולד מריר (לפחות 70% מוצקי קקאו) חתוך בסכין לחתיכות קטנות.

150 גר' פטל טרי ,אם ממש רוצים להכין ואין פטל טרי ,מסתפקים בקפוא.

2 כפות סוכר גס . אם לא משתמשים זורים למעלה מעט אבקת סוכר.

ההכנה:

מחממים תנור אפיה ל180 מעלות.

משמנים היטב את תבנית המאפינס ,או מניחים עטרות ניר.

בקערה ,מערבבים את הקמח, אבקת אפיה והסוכר . מזיזים לדפנות את החומרים ליצירת שקע במרכז הקערה.

ממיסים את החמאה במיקרו כ20 שניות.

מצננים מעט ,מוסיפים את היוגורט ,המים והביצים. מערבבים היטב.

מוסיפים למרכז הקערה של החומרים היבשים .מערבבים עד לאיחוד החומרים ,אבל לא לערבב יותר מידי. מוסיפים את הפטל והשוקולד ,ערבוב קצר בתנועות עטיפה עדינות.

מעבירים לתבנית המאפינס,מפזרים למעלה סוכר גס.



המאפינס האלה הכי טעימים פושרים ,כשהשוקולד עוד נוזלי מעט והפטל חמים ,למחרת הם מעולים... גם אחרי יומיים, ובכלל....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה