יום שבת, 2 באפריל 2011

ים המלח - אחד משבעת פלאי עולם? ?.....

השמש עמדה באמצע השמיים , עדיין לא חמה מידי . מאפשרת מקום גם לבריזה קלה , לא משתלטת.


שדות של צהוב חמניות וירוק ליוו את דרכנו לאירוע בחיק הטבע..

אלכס אנסקי מסיים ממש ברגע זה להגיש את תוכניתו "פתוח בשבת" ,אנחנו מאזינים לקולו הרגוע שיודע גם להגיד דברים קשים עם נימה  שמרככת אותם איכשהו.

אחריו בא דורון נשר עם תוכניתו "תושב חוזר" .

הוא מדבר על ים המלח , על האזור הכי נמוך בעולם . מקום בו הרי יהודה גולשים מטה אל הים.

על הספא הבריאותי היחיד בעולם , שפתוח לכל דורש , ללא צורך ברישום בבתי מלון , והוצאות מיותרות . רק לבוא ולטבול בספא הבריא הזה.
למרות הכינוי שלו "ים המוות" , יש בו הרבה חיים בזכות הרכב המינרלים שיש במים , אדי הברום והחמצן שיש באוויר , הבוץ המיוחד בקרקעית , מעינות המים וקרני השמש שעוברות סינון טבעי. הים הזה שלנו הוא מקור מזור ומרפא להמון תחלואים.

חשבתי על איך אנחנו מתייחסים בשוויון נפש אל המקום המדהים הזה , אל האיזור בעל ערכי מורשת , טבע ויופי אין סופי.

הים הזה , הים שלנו , מועמד לתחרות כאחד משבעת פלאי תבל , הוא מתמודד על התואר עם נהר האמזונס , איי גלאפגוס , הגרנד קניון האיים המלדיביים ועוד 26 אתרים . הוא עלה לשלב הזה בתחרות עם עוד 440 אתרים.

חשבתי לי , איך ייתכן שהים שלנו מועמד ולא כולם יודעים על כך ? איך ייתכן שאנחנו מסמסים את עצמנו לדעת , בכל תוכנית ריאלטי , כאילו חיינו תלויים בכך. ואילו כאן , באפשרות הזו להחיות את המקום , באפשרות שעיני כל העולם תהיינה נשואות אלינו ולא בגלל מלחמה...  אנחנו דוממים...
חשבתי על כך שלסמס לים המלח שווה פרומו בשידורים המרכזיים ובשעות שידור גועשות.

לולא הייתי נוסעת לי , ככה בשדות חמניה זורחים , גם אני לא הייתי יודעת.

אז ככה : ב2011\11\11 יקבעו שבעת פלאי תבל , מיליארד איש צריכים להצביע . כל מה שצריך זה ליידע , לסמס בעלות של שקל אחד .

גילוי נאות :אף אחד לא פנה אלי וביקש ממני , אבל גל פטריוטיות קטן הציף אותי ואני מקווה שהוא יציף עוד רבים.
קישור לאתר  של שבעת פלאי תבל.
הסבר איך להצביע באתר הזה.
התמונה של ים המלח נלקחהמהאתר הזה

תגובה 1:

  1. פוסט מקסים. ולמה רק אנו הישראלים מרגישים צורך להתנצל על רגש פטריוטיות? פטריוטיות זה לא לראש הממשלה, או לכנסת או לכל המושחתים, אלא לארץ היפה שלנו, להיסטוריה, לטבע. מבחינתי, אני חשה פטריוטית אפילו עם מפת תל אביב בידיי.

    השבמחק