יום שבת, 4 ביוני 2011

למי שלא יכול עם חלב : מאפינס בננות ונוטלה חלומיים.













פעם... כשהייתי אם צעירה , הכרחתי את בני לאכול אשל וגבינה.


אחות טיפת חלב אמרה שזה בריא והכרחי ואני הייתי עדיין צייתנית .

מאחר ובני לא הבין כלום בענייני צייתנות . הוא סירב , מחה , בקיצור כל מה שתינוק בן 9 חודשים יכול לעשות , שזה בעצם כלום...

כדי להסיח את דעתו , עמד מעליו אבי עם מצלתיים של מכסי סירים , אימי עשתה קולות ותנועות של אווירון , הילד פער את פיו בהשתאות , ואני מיהרתי להכניס לתוכו את המאכל שאמור להבטיח את בריאותו .

הזיכרון נצרב בזיכרונו , ונדרשו לו עוד מספר שנים לא מבוטל כדי להתאושש ולבסס את טעמו.

אני מכירה המון אנשים שלא רגישים לחלב ומוצריו , אבל פשוט לא אוהבים את הטעם . יש גם כאלה שרגישים לחלב מינקותם.

מתקפת השבועות שמבטיחה לנו עוד צמיג על המותניים , נוסף לאחרים שהתמקמו להם יפה בפסח , יום העצמאות....

מתקפה זו לא מותירה לי ברירה , אלא לחשוב על סובלי החלב .

להם אני מביאה יופי של מאפינס , עשירים ,יפים ורכים כמו ענן.

הצעת הגשה : לאכול ליד חוגגי החלב , ולא לנדב אף ביס :-()




מאפינס בננה , נוטלה ואגוזי לוז


צריך:
תבנית שקעים משומנת בחמאה . אני השתמשתי בתבנית עם שקעים בקוטר גדול , כל מאפינס היה ארוחה ממש . אפשר כמובן לבחור איזה גודל שתרצו.



1 ו 1/2 כוסות בננות בשלות ומעוכות ( 3-4 בננות)

1/3 כוס שמנת חמוצה

1/3 כוס שוקולד נוטלה , לערבב היטב ,כדי לרכך את המרקם + 1/2 כוס לקישוט

50 גר' חמאה רכה מאד , מומסת במיקרו ל10 שניות.

2 ביצים גדולות

1/2 כוס סוכר חום

1/4 כוס סוכר

1 ו1/2 כוסות קמח מנופה.

1/3 כוס אגוזי לוז קלופים וטחונים + 1/2 כוס לא קלופים לקישוט ( את האגוזים טחנתי במטחנת הקפה) , יש להשיג אגוזי לוז קלופים בספייסס , שמחתי כשראיתי אותם , כי מי צריך את כאבי הראש של הקילוף?

3/4 כפית אבקת סודה לשתייה

1/2 כפית מלח



ההכנה :
בקערת מיקסר עם וו המתכת , שמים את הבננות , שמנת חמוצה , 1/3 כוס נוטלה , החמאה המומסת , סוכר , והביצים . מערבלים במהירות בינונית כ 2 דק' , עד שמתערבב היטב.

בקערה נפרדת שמים את הקמח , קמח אגוזי הלוז , הסודה לשתייה והמלח.

מוסיפים לקערת המיקסר , ומערבלים במהירות נמוכה . לא לערבב יותר מידי .



בעזרת כף גלידה , או שתי כפות , ממלאים את השקעים , בגובה 2/3 .






מניחים מעל כ1/2 כפית (אפילו פחות) משוקולד הנוטלה שהשארנו בצד.

מקשטים באגוז לוז אחד.






אופים בחום בינוני כ-12 -15 דק' , או עד שקיסם יוצא יבש.

מקררים כ-15 דק' ומשחררים מהתבנית.

הבננה בצירוף אגוזי הלוז והשוקולד הוא תענוג צרוף בכל ביס.















4 תגובות:

  1. חיה המוכשרת.... אין מילים !
    אחד מהפוסטים הטובים שלך.
    אוהבת ומחבקת.

    השבמחק
  2. הכנתי את המאפינס ויצא נהדר אני ממליצה בחום. תודה והבלוג נהדר.

    השבמחק
  3. הכנתי את המאפינס ויצא נהדר תודה על המתכון.

    השבמחק
  4. תודה רחלי
    כיף גדול לדעת שאהבת
    סופ"ש נפלא
    חיה

    השבמחק