יום שלישי, 2 במרץ 2010

סלט פלפלים צלויים וגבינת מוצרלה












את סלט הקפרזה הרגיל (עגבניות,מוצרלה,בזיליקום....) מחליפה הגירסה הנהדרת הזו, שבה את העגבניות מחליפים פלפלים קלויים ,רוטב איטלקי משובח עז טעמים מחליף את שמן הזית.ראיתי את המתכון באתר הזה של ג'ימי אוליבר.
אחד הבלוגים באתר שייך לכותבת בשם אלורה אנדיאמו,עם שם איטלקי כזה מתנגן אין ספק שהמתכונים שלה אותנטיים. ניסיתי כמה מהם שהיו מוצלחים,ויש לי עוד כמה ברשימת המתנה.
המתכון הזה זכה להצלחה רבה מספר פעמים,אני שיניתי אותו מעט . הגשתי אותו עם פרוסות בגט מרוחות בתערובת של שום ושמן זית וקלויות בתנור. בפעם אחרת עם משולשי פיתה קלויים בתנור.
למצרכים:
3 פלפלים אדומים גדולים.
3 פלפלים כתומים או צהובים גדולים.
2 פלפלים ירוקים.
בזיליקום טרי ,הכי נחמד להשתמש בעלים הקטנטנים.
2-3 כדורי גבינת מוצרלה טריים+5כדורים קטנים אני מעדיפה של חוות הבופלו (יקר) לכן נסו של מחלבה אחרת.
לרוטב:
2 שיני שום קצוצים דק.
2 פילטים של אנשובי משומר קצוץ דק.
3 כפות שמן זית.
1 כף חומץ בלסמי.
קמצוץ של צ'ילי גרוס יבש.
מלח גס אם חסר לכם
ההכנה:
שוטפים את הפלפלים , מנגבים , מניחים בתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה אופים בתנור שחומם מראש ל200 מעלות.צריך להשגיח ולהפוך מידי פעם כך שהם ישחימו מכל הצדדים.
כשהפלפלים מוכנים מעבירים לשקית ניילון,מפזרים מעט מלח גס וסוגרים, פעולה שמקלה אחר'כ על הקילוף.משאירים כך כ 15 -20 דק' ,מקלפים ,חוצים כל פלפל ומרחיקים את הגרעינים.
פורסים את כדורי המוצרלה הגדולים.
מערבבים את חומרי הרוטב.
מסדרים בכלי הגשה את הפלפלים בחפיפה עם פרוסות הגבינה,בכל פעם צבע אחר של פלפל, מסיימים במרכז ומסדרים את כדורי גבינת המוצרלה הקטנים. ניתן להכין עד השלב הזה,וממש סמוך לארוחה לצקת את הרוטב בצורה שווה על הכול.
לקשט עם עלים של הבזיליקום.
גם מאד יפה ,מרשים וטעים...

3 תגובות:

  1. מעידה על הטעם , אחלה סלט, מעדן! יאמי ,,,,

    השבמחק
  2. אוי, זה פשוט נפלא.. חבל על הזמן!!!
    קרן.

    השבמחק