יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

בראוניז שיש של גבינת שמנת ושוקולד


























אני אוהבת מאד גאג'טים , במיוחד כאלה שנועדו להקל עלינו במטבח.
נכון שצריך לפעמים להיות עם כישורים של מפצחי תוכנה כדי להפעיל אותם אבל אחרי מאבק ארוך ועיקש הכל מסתדר... או נשבר . וזה עוד בלי להזכיר שצריך למצוא להם מקום במטבח , וגם לזכור איפה בדיוק הנחתי כל דבר. כך יצא שטרחתי כחצי שעה לפרוס תפוחי אדמה ,הכי דק שאפשר ,וגם שיהיו חתוכים זהים בדיוק אחד לשני , נזכרתי שיש לי מנדולינה שנקנתה בחצי משכורת .. . ואיפה בכלל הנחתי אותה ?..
אחד הדברים שגורמים לי סחרחורת רצינית בחנויות שמצטיינות בלבלבל אותי הן תבניות האפייה למיניהן . אני חומדת את כולן ,עוצרת את עצמי בתבנית החמישית בערך . תוך שאני מבטיחה לעצמי לחזור מהר כדי לרכוש את שאר החנות.
השלל האחרון שלי הניב תבנית של עוגיות- בראוניז אישיות .
חשבתי לעצמי שהכי כיף זה לקבל עוגה אישית כזו ,שהיא לגמרי שלי. ואולי זה יגמול אותי מהצורך ליישר כל פעם חתיכה מהתבנית הכללית :-(
המתכון הזה הוא שילוב קצת שערורייתי של חמאה ,שוקולד וגבינת שמנת.
אבל בגלל זה הוא כנראה כל –כך טעים...
על זה אני אומרת ,תרשו לעצמכם ותהיו נדיבים עם עצמכם ,אבל תמהרו לחלק גם לאחרים...
אפשר כמובן להכין בתבנית מרובעת קטנה , או להכפיל כמויות ולהשתמש בתבנית יותר גדולה.
מצרכים:
100 גר' שוקולד מריר 70% מוצקי קקאו.
5 כפות חמאה רכה.
100 גר' גבינת שמנת 30% שומן.
3/4 כוס סוכר.
3 ביצים גדולות בטמפרטורת החדר.
1/2 כוס + 1 כף קמח.
1 ו 1/2 כפיות תמצית ווניל (אני השתמשתי בגרגירים ממקל ווניל שלם).
1/2 כפית אבקת אפיה.
1/4 כפית מלח.
הכנה:
מחממים את התנור ל175 מעלות .
משמנים את התבנית הנבחרת.
מחממים את השוקולד ו3 כפות מהחמאה ,בסיר קטן על להבה נמוכה ,תוך בחישה .משגיחים שהתערובת לא תישרף ... מסירים מהאש.
בקערה קטנה ,מערבבים את שתי כפות החמאה הנותרות ואת גבינת השמנת.
מוסיפים 1/4 כוס סוכר ומערבבים היטב . מוסיפים ביצה אחת ,כף קמח ו1/2 כפית תמצית ווניל.
בקערת המיקסר ,מקציפים את 2 הביצים הנותרות לתערובת קרמית.מוסיפים את 1/2 כוס הסוכר , מלח , אבקת אפיה ,וחצי כוס הקמח. מערבבים במהירות בינונית .
מפסיקים את פעולת המיקסר ומוסיפים את תערובת השוקולד ,בערבוב עדין.
את מחצית מתערובת בצק השוקולד ,מעבירים לתבנית האפייה המשומנת , או לתבניות בודדות.


מעל מורחים את תערובת הגבינה בזהירות.







את תערובת השוקולד הנותרת יוצקים מעל תערובת הגבינה.
בעזרת קיסם עץ או סכין (אני השתמשתי בצ'ופ סטיקס ) , מערבבים קלות בצורת ספיראלה מלמעלה למטה ,כדי ליצור צורה של שיש.




אופים כ 20-25 דקות לתבניות האישיות.
35-40 דקות לתבנית רגילה . מבחן הקיסם היבש נחוץ גם כאן.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה