יום ראשון, 16 בינואר 2011

תבשיל של בורגול ובשר






חיי כבלוגרית הם כמו נסיעה בגלגל ענק.


סחרחרה מטורפת של עליות ומורדות.

פעם ראשי מלא כרימון ברעיונות ,השראה ומוטיבציה. מנסה מתכונים חדשים , מפיחה חיים בישנים , מצלמת , מתעדת , מתנסחת . רעיון רודף רעיון , קצרת רוח להספיק הכול.

פעמים רבות.... רבות מידי , שממה !! כלום!!

לא רעיון אחד אפילו , לא בדל של מחשבה . ספיקות עצומים של על מה ולמה אני בכלל טורחת.

את מי זה מעניין? אני שואלת את עצמי , כמה אפשר למחזר ולהמציא את הגלגל כל פעם מחדש. אני מניחה לספקות לחפור בתוכי , נותנת לקול הקטן והמעצבן , להרים את ראשו ולשאת את קולו בשאלות מציקות : "יש כל כך הרבה מאותו דבר" , "מה עוד נותר לחדש?" . כאלה מין מחשבות. וכן ...לפעמים זו רק עצלות .

הדרך שמוליכה אותי לכל פוסט , אינה רצופה וחלקה. היא מלאה מהמורות של כן ולא של דחייה ורפיון ידיים .

אז למה לך ? אתם וודאי שואלים...

כי אני מחויבת לעצמי . ההחלטות שלי אינן נמהרות , הן נשקלות ונמדדות , כשמגיעה ההחלטה הסופית , היא מהווה מעין התחייבות לעצמי ולדרך שלי . עד שאחליט לשנות...

מלבד זאת , אני כל כך נהנית , מלאה בשמחה בכל פעם שנראה לי שהבאתי משהו מעצמי , שמרגיש לי לגמרי שלי ודומה רק לי (כך אני לפחות מקווה).

למזלי הגדול !!! יש לי דרייב עצום!!! בכל פעם , מחדש , מהאנשים סביבי . באופן מפתיע , אני מגלה המון אנשים שיודעים להגיד את המילה הנכונה , בדיוק כשאני מרפה... רשת גדולה של אחרים כמוני , בלוגרים , קוראים וחברים עלומים אחרים , שמבינים כמה מילות תמיכה ,יכולות לחולל ניסים .

אני זוכה להכיר אנשים מדהימים , שלא יכולתי להכירם , אלא בנסיבות האלה בדיוק.. במקום הזה של שיתוף.

אז אם אנו בענייני פרגון ... אני רוצה להביא מתכון מבלוג אחר , שאמנם אינו נזקק ליחסי ציבור , אך הוא אחד האהובים עלי ומקור השראה בלתי נדלה.

ראיתי את המתכון ומיד ידעתי שגם אני רוצה לאכול מזה.... בשר ובורגול שמתחפשים לקובה...

אהבתי את ההתנסחות על פירוק מאכל לגורמים שלו ,וזה נתן לי המון רעיונות... (הפריה הדדית , כבר אמרתי?). על איך לפרק כל מתכון למרכיבים הבסיסיים שלו , ולקבל בכל פעם משהו שונה .

שיניתי את המתכון ממש מעט שבמעט , רק קצת בתיבול ... כדי להעניק לו בכל זאת אמירה משל עצמי.

אני תמיד ממליצה לעשות כך. לקרוא בעיון ולחשוב איך הייתם אוהבים לאכול את מה שברצונכם להכין.

את המתכון לקחתי מהבלוג הנפלא ביסים של הילה קריב.

כשדמיינתי את המנה , ידעתי שאני רוצה לתת לה טעמים של אוכל ערבי. כזו עם מגע של בשר טלה , אבל רק מעט כדי שהוא לא ישתלט. חשבתי גם שאני רוצה תיבול יותר דומיננטי . אז כמו שאמרתי , בעיני ,מתכון הוא רק הצעה , אם שומרים על חוקים וכללים ההכרחיים בבישול , השמיים הם הגבול....



תבשיל של בורגול ובשר.

1 בצל קטן קצוץ דק.

1 כוס בורגול.( כידוע לכם , או שלא? הבורגול הוא למעשה חיטה שבושלה ,יובשה ונגרסה . ישנם שני סוגים : כזה שגרוס דק וכזה שגרוס עבה . אני אוהבת את זה שגרוס גס , הוא ממש דומה לחיטה , אבל מתבשל הרבה יותר מהר.)

2 כפות שמן זית

3/4 כוס מים .

1/4 כפית מלח.

מטגנים את הבצל בשמן עד הזהבה קלה .

מוסיפים את הבורגול ומטגנים כדקה כדי שהשמן יעטוף היטב את הגרגירים.

מוסיפים את המים והמלח ,מביאים לרתיחה , מנמיכים את האש למינימום ומבשלים עד שהמים נספגים היטב. בערך 10 דק'.

משאירים מכוסה.

לתערובת הבשר:

200 גר. בשר טחון

200 גר. בשר טלה. לבקש מהקצב שיטחן את שניהם ,פעם אחת בטחינה גסה. אפשר כמובן רק בשר בקר ואולי חתיכת שומן כבש או לוותר ולהיצמד למתכון המקורי שממליץ על בשר רגיל.

2 שיני שום שמנות קצוצות דק.

2 כפות שמן זית.

עגבנייה גדולה חתוכה לקוביות קטנות.

1/2 צרור פטרוזיליה קצוץ דק.

1 כפית גדושה ראס אל חנות .

1/2 כפית צ'ילי גרוס או 1/2 פלפל ירוק חריף קצוץ דק. (אני אוהבת חריף!!)

פלפל שחור גרוס ומלח לפי הטעם.

1/2 כוס צנוברים או פיסטוקים קלויים במחבת יבשה.



ההכנה:

מחממים את השמן במחבת רחבה , מוסיפים את הבצל ומטגנים עד להזהבה ,מוסיפים את השום והצ'ילי , מטגנים מעט . מוסיפים את הבשר ומטגנים תוך ערבוב ופירוק הבשר לפירורים. אני אוהבת להשאיר למאכל הזה , פירורים גדולים.

מוסיפים את העגבנייה ומטגנים עוד דקה.

עכשיו הגיע זמנם של התבלינים וחצי מכמות הפטרוזיליה , עם טיגון של 1/2 דקה.

אפשר להגיש בשתי צורות : לערבב את הבורגול עם הבשר ,לפזר את שאר הפטרוזיליה והצנוברים או הפיסטוקים למעלה.

אני אוהבת להניח בצלחת הגשה את הבורגול החם . מעל להערים את הבשר ,הפטרוזיליה והצנוברים ולצקת מעט טחינה גולמית או מתובלת היטב עם הרבה לימון....

טעים מאד !!!!



4 תגובות:

  1. נראה ונקרא מעולה, אני מת מרעב, והתמונות שלך הן התעללות, לא פחות מזה!

    הממממ.... יש לי הרגשה שאני אכין את זה בזמן הקרוב. נראה ט-ע-י-ם!

    השבמחק
  2. תודה יובל
    מבטיחה שמאד טעים , ובטוחה שתיתן למתכון את הטאץ' שלך...
    חיה

    השבמחק
  3. נראה מאד מאד טעים...בקרוב אצלי..:)

    השבמחק
  4. תודה מקווה שיטעם לך...

    השבמחק