יום שישי, 26 באוגוסט 2011

עוגת פסיפלורה ופרג










סיפור האהבה שלי עם הפסיפלורה , הוא סיפור אהבה מותנה , שחייב לענות על כמה כללים פשוטים , אך עקרוניים.


היא ( בטח נקבה.) חייבת להיות מתוקה , עם רמז דק של חמיצות שנועדה להדגיש את מתיקותה .





בניגוד לנשיות הצעירה , שעורה מתוח , שלי דווקא חייבת להיות מעט מקומטת , עובדה שמבטיחה את הבשלות שלה.

כשהיא כזו , מעט מתקמטת , אני יודעת שהיא שקדה היטב על התוכן שלה , שיחפה קצת על החיצוניות הלא מחמיאה .. אז , אני יוצרת שקע קטן , ויונקת את תוכנה האקזוטי והמתוק .

כשהיא בתולית , בוסרית ועורה מתוח היטב , התוכן שלה , עלול להיות מעט מאכזב , גרגירי מידי , וחמוץ .

אני קונה לי ערמה של ממש , מניחה בסלסלה , ומחכה ל התקמטות המיוחלת .. בינתיים רק מריחה אותן קצת , כל אימת שאני חולפת לידן . אלא מה .. כמו כל דבר בחיים , צריך לחכות לתזמון מדויק , בדיוק לרגע , בו ההתקמטות לא תפגע גם בתוכן , אלא שהוא יישמר , זוהר , צהוב , מנומר בשחור ומתוק כמו הבטחה שקוימה...

כשזה לא קורה , אני ממהרת להכין נקטר  , או עוגת תפוזים \ ללא תפוזים , אלא עם מיץ פסיפלורה , שסיננתי היטב . אני מוסיפה גם כף או שתיים של הגרעינים , רק בשביל הקראץ' שזה עושה עם כל ביס.

הפעם הכנתי עוגה בחושה , שלתוכה הכנסתי מיץ וגרגירים , וכאילו זה לא מספיק לקראנצ'יות , הוספתי גם פרג לא טחון . זיגוג מבהיק של מיץ פסיפלורה , תרם לעוגה מושלמת ומעניינת במיוחד , וגם מנצלת פסיפלורות שכשלו בהבטחתן :-))
את המתכון לקחתי מתוך הספר , שביתי קנתה לי בבוסטון . של בית הקפה האהוב עלי flour .



עוגת פסיפלורה ופרג


מה צריך:

לעוגה:
2 כוסות( 240 גר') קמח לעוגה או רב תכליתי מנופה.

3/4 כפית אבקת אפייה

1/4 כפית מלח

160 גר' חמאה , מומסת וקצת חמימה.

1/4 כוס(60 מל"ל) שמנת מתוקה

1 כפית תמצית ווניל איכותית

5 כפות תוכן פסיפלורה מסונן + תוכן מפסיפלורה שלמה.

3 כפות פרג , לא טחון

4 ביצים גדולות

3/4 כוס סוכר.


לזיגוג:
1/4 כוס אבקת סוכר

4 כפות תוכן פסיפלורה מסונן.




איך מכינים:
מחממים תנור ל175 מעלות.

משמנית תבנית  מלבנית   בגודל 12.5 על 22.5  ס"מ , שמים נייר פרגמנט , משמנים גם אותו , ומהדקים לתבנית , מאבקים עם מעט קמח.

בקערה , מערבבים יחד , את הקמח + אבקת אפייה+ מלח.

בקערה נפרדת מערבבים את החמאה +שמנת מתוקה +תמצית ווניל , מיץ הפסיפלורה +  תוכן הפסיפלורה ופרג. התערובת אמורה להיות קרמית ומעט סמיכה.







בקערת המיקסר , מקציפים את הביצים והסוכר במהירות בינונית עד לתערובת סמיכה ואוורירית.

מפסיקים את פעולת המיקסר , ומוסיפים ידנית ובעדינות את תערובת הקמח , רק עד שהתערובת מתאחדת.

מוסיפים 1/4 מכמות הקמח לתוך תערובת החמאה והפרג , מערבבים קלות .

מוסיפים את שאר הקמח , ובוחשים בתנועות קיפול רק עד שהתערובת מתאחדת.

מעבירים לתבנית המוכנה. אופים עד הזהבה , כ-45  עד שעה . בודקים עם קיסם , אם מוכן..



מקררים כ-30 דק'.

מוציאים בעזרת נייר האפייה מהתבנית .

מכינים את הגלזורה:
מערבבים את אבקת הסוכר , ומיץ הפסיפלורה .


מחממים כדקה , ומברישים את פני העוגה.








5 תגובות:

  1. ניראה מעולה ממש ומשלב שתי אהבות גדולות - פרג ופסיפלורה. אני לא אופה בדרך כלל אבל את המתכון הזה אני בהחלט מתכוון לנסות.
    תודה!

    השבמחק
  2. תודה רבה עמית
    שמחה שאהבת.. ספר אם ענה על הציפיות שלך...
    חיה

    השבמחק