יום שני, 5 במרץ 2012

השלם גדול מסך חלקיו - עוף וירקות בתנור








אחרי שסיימנו את שיעור היוגה בשלושה אום... נותרתי שלווה , כשצליל האום עוד מרעיד מיתרים של שקט אצלי בגוף .


את האום הארוך אני מתחילה להרגיש בבטן ומשם הצליל עולה לחזה ומסתיים בגרון ובראש , בכל מקום בגוף התהודה שהוא יוצר שונה , אני אוהבת לעקוב אחר ההשתנות הזו .

בדרך חזרה , אני מנסה להרוויח עוד קצת זמן של שקט , בלי מחשבות ורעש נוסף , רק רעש האוטו שחותך את הדרך.

לפתע קול אחראי קטן , פילס את דרכו החוצה (למרות התנגדותי) והזכיר לי שיש אורחים לארוחת ערב , והאום לבדו לא יחזיק את המטלה .

החלטתי שאני לוקחת מתכון ישן , מוסיפה לו מרכיב אחד או שניים ומכניסה אותו לתנור .

התאים לי להשאיר אותו כך , שעתיים שלוש בתנור .

גם חשבתי על  סינרגיה. ודמיינתי את כל המרכיבים בתבשיל מבעבעים יחד בתנור , וכל אחד משפיע ותורם מטעמיו לזה שלידו .







עוף וירקות בתנור


שמים הכל בתבנית , עוטפים בנייר כסף ושוכחים למשך כמה שעות . מיצי התבשיל , שולחים אידי הבטחה החוצה . אנחנו חזקים ולא מתפתים , מקסימום מרימים מעט את שולי הנייר , כדי לוודא שהכל בסדר...


 6 מנות  לרעבים , 8 לסתם אוכלים .

מה צריך:

8 נתחים של כרעיים ושוקיים .


8 תפוחי אדמה בגודל בינוני , אני אוהבת את ה"ראטה" הצהבהבים שבשוק האיכרים .(אפשר להשיג בכל סופר) , חתוכים לקוביות גדולות או רבעים .










3 עגבניות בגודל בינוני . פרוסות

1 פלפל אדום שטוף ומרוקן מגרעינים , חתוך לקוביות גדולות

1 פלפל חריף , אני השתמשתי בצהוב , כי הירקן הבטיח לי ,שהם הכי חריפים . פרוס

שיני שום מופרדים על קליפתם מראש שום גדול .

1 בטטה ענקית , חתוכה לקוביות גדולות

5-6 ענפים של תימין

צרור עגבניות שרי , מחובר עדיין לגבעול , סתם כי זה יפה.

בצל סגול גדול מאד , פרוס

1-2 כפיות פלפל שחור טחון

1 כפית גדושה פפריקה מתוקה

1/2 כפית צ'ילי גרוס

1 כף גדושה אבקת מרק עוף (לא הכרחי)

1/4 כוס שמן זית

מלח גס לפי הטעם

ההכנה:
מחממים תנור לחום של 190 מעלות

לוקחים קערה גדולה מאד מאד .

שמים בתוכה את כל החומרים , מלבד עגבניות השרי והתימין .

יוצקים את שמן הזית , מוסיפים את התבלינים .

מערבבים היטב עם הידיים , עד שהכל מתאחד.

מניחים נייר כסף בתבנית תנור גדולה , מעבירים את תוכן הקערה לתבנית ומסדרים יפה .



















שמים את צרור עגבניות השרי , מפזרים את גבעולי התימין .

עוטפים בנייר כסף וסוגרים היטב , גם בצדדים .




מכניסים לתנור ושוכחים לשעה וחצי לפחות . (אם רוצים לאכול , מורידים את נייר הכסף ואופים בחום של 200 מעלות עד שמזהיב.)




מורידים את חום התנור ל 160 מעלות , עד שבא לכם לאכול . לפני שאוכלים , בודקים שהירקות והעוף זהובים מספיק , אם לא מורידים את נייר הכסף , מעלים את טמפרטורת התנור ל200 מעלות ואופים עד שמזהיב , עניין של עוד 10 – 15 דק'.








אכלנו עם סלט חסה גדול , ליווינו הכל בבקבוק יין אדום .



אום.........



רק בגלל שפורים קרב , ופרג מזוהה הכי הרבה עם פורים .

איך אפשר לדעת ? טירוף קניית הפרג , לפני החג ...

שני מתכוני פרג מופלאים באמת , ממטבחי הצנוע:-))




תגובה 1:

  1. ומה התחזית שבועית לכמה זמן השאריות יספיקו? נראה לי לא יישאר דבר מהר מאד כי זה נראה מאד טעים.

    השבמחק