יום שני, 11 בינואר 2010

זו לא עוד סתם מנה של איטריות וירקות!




למנה הנפלאה הזו יש אין ספור ווריאציות ברשת,אך לזו נתתי את הטאץ' שלי,אני משנה אותה בהתאם למה שבא לנו ובהתאם לזמינות המוצרים,אך בסיס הכנתה הוא דומה.אני אוהבת את הצבעים,ואת קלות ההכנה.אני תמיד מכינה את כל המצרכים מראש שזה ניג'וז קטן,ואז נותר רק להקפיץ ולשולחן!


האפשרויות לגיוון:




  • אורז מלא או רגיל,אבל עדיף בשמתי,שמבשלים אותו קודם רק עם מים ביחס של 2 כוסות מים ל 1 כוס אורז מלא,או 1 ו1/2 כוסות מים ל 1 כוס אורז רגיל.כדאי להכין את האורז יום קודם או לפחות שעתיים קודם להכנה.


  • חיטה שמבושלת במים כמו פסטה,שטופה ומסוננת.


  • ירקות כמו ברוקולי,אפונה טריה,פלפלים בכל מיני צבעים,אספרגוס,וכל מה שבא לכם,רק כדאי לשמור על צירופים שמתאימים זה לזה.


  • ניתן להכין את המנה עם קוביות חזה עוף שהושרו קודם במעט רוטב סויה,פלפל שחור גרוס,שן שום כתושה.


  • קוביות טופו שהושרו קודם במעט סויה ופלפל שחור.


  • תהיו זקוקים ל:1 חב' איטריות להקפצה או חב' של פסטה מעט רחבה.


  • אני השתמשתי באפונת שלג שהיא זמינה כעת,טעימה ותקופתה קצרה.


  • 1/2 צרור כוסברה קצוצה


  • 5-6 בצלים ירוקים שטופים חתוכים לאורכם ואז לחתיכות באורך 3 ס'מ


  • 1-2 גזרים קלופים,פרוסים וחתוכים לרצועות לא דקות מידי.


  • 4 שיני שום קצוצות.


  • במתכון הנוכחי השתמשתי בשרימפס,אפשר קפוא,ולשומרי הכשרות אפשר לדלג .


  • 1 פלפל צ'ילי טרי קצוץ דק,או צ'ילי יבש גרוס,החריפות היא בהתאם לאיך שאתם אוהבים אני שמה הרבה!


  • 3 כפות רוטב סויה


  • 2 כפות שמן שומשום


  • מלח גס,לא מוכרח,אבל המלח הגס מעניק תוספת של קראנצ'יות.


  • פלפל שחור גרוס


  • מעט שמן לטיגון עדיף שמן זית.


  • ההכנה:מבשלים את האטריות לדרגת אל דנטה,שוטפים ומסננים.מחממים מחבת גדולה או ווק,שמים כף שמן ומטגנים קצרות את השרימפס,או חזה העוף,או הטופו, כ2 ד'ק.מוציאים,מוסיפים לווק 2 כפות שמן ומוסיפים את השום הקצוץ והצ'ילי. טיגון ממש קצר ומוסיפים את האפונה והגזר,דקה של טיגון(בבקשה לא "להרוג" את הירקות).מצרפים את השרימפס או מה שבחרתם,תוך טיגון,את האיטריות,הסויה,פלפל,מלח.ממש בסיום מוסיפים את שמן השומשום,כוסברה ובצל ירוק,מתקנים תיבול אם צריך.


  • שווה מאד גם עם אורז או חיטה.

3 תגובות:

  1. נראה מעולה! עוד לא ניסיתי, אבל - יש לי הרגשה שכמו כל דבר שיוצא מהמטבח שלך, גם המנה הזאת תגרום לנו ללקק את הצלחת עד טיפת הרוטב האחרונה.
    תמשיכי להפתיע אותנו כל פעם עם מנות חדשות! זה כיף!!!
    הבלוג אחלה! התמונות מזמינות מאוד. כמעט אפשר להושיט יד למסך ולטעום...

    השבמחק
  2. עשינו אכלנו ומאוד נהנו אבל יצא קצת שמן.
    כשאת מודדת כפות את משתמשת בכף מטבח רגילה או בכף מדידה(15 מל)?
    בכל אופן מתכון פנטטסטי
    תודה רבה הישר מפילדלפיה
    נ.ב הסלט הצבעוני מעולה!!
    אכלנו אותו כמנת צד לאיטריות

    השבמחק
  3. אני מאד שמחה שיצא טוב,אני משתמשת במעט שמן לטיגון,אפשר להפחית בשמן שומשום ולשים רק כף אחת.אני משתמשת בכף מטבח רגילה.
    תודה,עשיתם אותי שמחה!

    השבמחק