יום שלישי, 13 ביולי 2010

סלט בורגול עם שפע עשבי תיבול ופירות יבשים














לסלט הבורגול יש אין סוף גרסאות . יש שיתעקשו לקרוא לו טבולה.
האנשים שאוהבים את הסלט נחלקים לאלה שאוהבים אותו רק עם פטרוזיליה , נענע ,בצל והרבה לימון . האחרים אוהבים אותו עם ירקות בפנים . אני שייכת לקבוצה השנייה ואוהבת אותו עם ירקות ועוד כמה דברים טובים בתוכו....
את הירקות אני חותכת הכי דק שאפשר ,צריך סבלנות ..אבל בשביל זה נועדה המוזיקה שתעשה לי שמח בלב ואז בטוח שהאוכל יהיה גם הרבה יותר טעים.
לסלט עם הירקות ,אני מוסיפה גם פרי אחד או שניים יבשים ומתוקים ,חופן אוכמניות . החמוץ –מתוק הזה של הפירות באה טוב עם הירקות והבורגול...
הוספה של חופן פיסטוקים קלויים הייתה החלטה של הרגע האחרון , תוספת זו העניקה טעם וקראנצ'יות למנה.
הסלט נשמר כיומיים במקרר.
כדי ליהנות מהסלט הזה כאוכל בריא ,קליל וקייצי כל כך כל השבוע . אני נוהגת לשמור את הבורגול בכלי נפרד במקרר . את הירקות אני חותכת ערב קודם (נכון הכי טוב באותו יום ... אבל לא תמיד קל ליישם ) ומתבלת רק בבוקר . לפעמים אני מחליטה להוסיף מעט גבינת פטה או גבינה בולגרית מפוררת למעלה ... חגיגה של צבעים וטעמים!!!
4 מנות:
מצרכים:
ו כוס בורגול ,אני משתמשת בבורגול גס.
2 עגבניות קטנות ,מרוקנות מתוכנן וקצוצות דק מאד. או כ-15 עגבניות שרי מתוקות. ואז חותכים אותן כמו שהן.
4-5 מלפפונים קטנטנים (יש לקנות כאלה )קצוצים מאד קטן. או 2 מלפפונים רגילים .מוציאים את הפנים . זה יאפשר לסלט להיות יותר פריך .
1 בצל סגול בגודל בינוני קצוץ דק מאד.
3 בצלים ירוקים קצוצים דק.
2 משמשים יבשים ,בטח שרצוי אורגני ומיובש בשמש ,בלי יותר מידי סוכר .אם כבר בריא...
1/4 – 1/2 אוכמניות קטנטנות מיובשות או חמוציות (קרנברי) ,אם משתמשים בחמוציות ,קוצצים אותן.
1/2 צרור פטרוזיליה קצוצה דק .
כ15 ענפים של נענע , להסיר את העלים ולקצוץ רק אותם.
חופן פיסטוקים קלופים וקלויים.
1/4 כוס שמן זית משובח.
מיץ מלימון אחד.
מלח גס ופלפל שחור גרוס.
ההכנה:
שוטפים את הבורגול במסננת . מניחים בקערה ,מכסים במים קרים ומשהים לשעה ועד שעתיים .
סוחטים את הבורגול ומניחים בקערת הגשה. מוסיפים את שאר החומרים . מתבלים כ15 דק' לפני ההגשה .
אם חפצים במנות אישיות ,מקטינים את הכמויות לפי גודל המנה.


כך נראים הירקות לפני הוספת הבורגול והתיבול....


מוזיקה אמרתי ... ? אני אוהבת את שני הענקים האלה!!!




9 תגובות:

  1. איזה מתכון נפלא! אימצנו..
    ולגבי שמן הזית, נסו אותנו: mesheck.co.il
    (מה יש לכם להפסיד?)
    נקודות מכירה בתל-אביב

    השבמחק
  2. אני כמובן אנסה... תודה.

    השבמחק
  3. תודה על המתכון. מחר חגיע אלינו חבר צמחוני ונגמרו לי הרעיונות לסלטים מעניינים.
    ובקשר למוסיקה - אני מתה על הטעם שלך. הם באמת מדהימים! חבל שרק אני אוהבת להאזין להם ולשיר איתם בבית שלי (יחד עם עוד זמרי ג'אז ומלחינים קלאסיים, שבלי בושה, גם על יצירות המופת שלהם אני מזמרת בהנאה).

    השבמחק
  4. תודה דפנה.
    שמחה מאד שאהבת....
    בהצלחה באירוח וסופ'ש נעים
    חיה

    השבמחק
  5. היי,
    מאד אוהבת את הבלוג על מתכוניו...חייבת לשאול שאלה , איך אני אמורה להתמצא בבלוג, עפ"י נושאים?
    תודה
    מיכל

    השבמחק
  6. נראה מעולה ובריא מאוד.

    השבמחק
  7. וואו, איזה חלט חלומי! אני לא מאמינה שפספסתי אותו.
    שתדעי שהתזונה שלי בימים אלה (מאז הדיאטה) מבוססת על הסלטים הנפלאים שלך. סלט כזה בכמות של קערת מרק מהווה את ארוחת הצהריים שלי, משביע וטעים, ומחזיק אותי עד שאני חוזרת מהעבודה, ב-9 בערב.

    השבמחק
  8. נהדר , שמחה שיכולה לעזור
    בהצלחה בדיאטה.....

    השבמחק