יום שני, 26 ביולי 2010

חיטה ואספרגוס מוקפצים בווק.... .













בכל שבוע ,כשאני הולכת אל השוק ( שוק האיכרים ,אלא מה?) אני עורכת לי רשימה של המצרכים להם אזדקק השבוע.


בכל פעם מחדש ,אני נשבעת לעצמי שהפעם לא אקנה אספרגוס ,גם אם הוא יהיה הכי יפה והכי טרי שבעולם ,אני אהיה חזקה ולא אקח אותו איתי הביתה.

האספרגוס האצילי שבירקות ,האהוב עלי מאד , נוהג תמיד לשבש את תוכניותי ...כך יוצא שכאני בכלל לא מתכננת להכין איתו איזו מנה. הוא מופיע בפני במלוא הדרו ואני ...נכנעת לקסמיו.

כך היה גם הפעם ,אני יודעת בדיוק באיזה דוכן מוכרים אותו . אני חולפת על פניו כלא רואה אותו ,מציצה בכל זאת מזווית העין ,ורואה אותו ,כזה שמנמן, כולו ירוק וטרי . ,ממש מתחנן אלי שאקח אותו... אז לקחתי .

חסרת עמוד שדרה שכמותי...

להכנת המתכון הזה שהוא בסגנון אסיאתי ,השמשתי באספרגוס ידידנו ובדגן שאינו בנמצא בארצנו ,וחבל מאד . הנקרא בשם farro , אותו אני מביאה מבוסטון. הטעם הוא שילוב שבין חיטה וגריסי פנינה , מעבר להיותו טעים ,הוא גם מתבשל מאד מהר. אבל ... לא להיבהל! ניסיתי את המתכון גם עם חיטה ואני חושבת שהחיטה עומדת במשימה לא פחות טוב ,כי מתקבל מנשך יותר קראנצ'י. כמובן שמשך בישול החיטה ארוך יותר.

זו מנה עזת טעמים , יפה , ומאד ובריאה.

מצרכים:

2 כוסות חיטה.

1 חב' אספרגוס. (כ10-15 גבעולים).

5 בצלים ירוקים קצוצים.

1/2 חב' כוסברה ,שטופה וקצוצה דק או פטרוזיליה למי שממש שונא כוסברה.

1 פלפל צ'ילי טרי קצוץ דק.

5 שיני שום שמנמנות ,קצוצות דק.

4 כפות שמן זית.

3 כפות רוטב סויה.

1 כף שמן שומשום.

2 כפות שומשום . לחמם מחבת ללא שמן ,להוסיף את השומשום ,לטגן עד הזהבה.

פלפל שחור גרוס .

מלח לפי הטעם.

כ-20 שרימפס גדולים קפואים או טריים ,אם הם קפואים מפשירים ,מספיגים ,ומטגנים כ-2 דק' ב 1/2 כף שמן זית. לגרסה הכשרה מוותרים .

ההכנה:
שוטפים היטב את החיטה ,שמים בסיר וממלאים במים כדי לכסות היטב את החיטה. מביאים לרתיחה ,מנמיכים את הלהבה ומבשלים עד ריכוך . לא לבשל יותר מידי !! . מסננים היטב.

שוטפים את האספרגוס ,חותכים את ה1/3 התחתון ו..זורקים היישר לפח.

את השאר ,חותכים לחתיכות של 3 סמ' . חוצים את החלקים העבים יותר לשניים . משאירים את ראשי האספרגוס בשלמותם.

במחבת גדולה או ווק ,מחממים את שמן הזית .מוסיפים את השום ופלפל הצ'ילי. מטגנים עד הזהבה קלה .

מוסיפים את האספרגוס ומטגנים כ2 ד'ק.

מוסיפים את החיטה ,מערבבים היטב וממשיכים לטגן עוד 3 דק'.

מוסיפים מחצית מכמות הבצל הירוק ,את רוטב הסויה , ופלפל שחור.

מערבבים היטב ,מוסיפים את הכוסברה ,שמן השומשום ,השומשום ( שהוזהב קודם) . טועמים ,מוסיפים מלח אם צריך ואת המחצית השנייה של הבצל הירוק.



מי שהחליט על שרימפס ,זה בדיוק הזמן להוסיף אותו לחגיגה הזו. מסירים מהאש.



בתיאבון.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה