יום שני, 19 ביולי 2010

הגרנולה של הילה









































אני מביאה הפעם פוסט אורח של ביתי המוכשרת ,והרחוקה עד כאב.... אי שם בבוסטון. הילה ביתי היא דיאטנית ומורה לחינוך גופני. סיפרתי כבר בפוסטים קודמים שביתי הייתה ה"דרייב" שלי לתזונה נכונה ...
באחת מהשיחות שלנו אותן אנו מנהלות באמצעות הסקייפ או הטלפון ,דיברנו על הגרנולה שהילה טרחה באותו זמן על הכנתה.
אותה גרנולה מפורסמת ,ידועה בקרב כל מיודעינו בשם :"הגרנולה של הילה".
מזמן רציתי לפרסם את המתכון. עד שבאותה שיחה שניהלנו עלה הרעיון המבריק :-) שהילה היא זו שצריכה לכתוב על הגרנולה שלה, כי הנחתום בהחלט יכול להעיד על עיסתו. והיא אף תצלם אותה .ואילו אני אהיה המאושרת באדם להעלות אותה בבלוג. מכאן ,הדברים מובאים בלשונה ,כמו גם הצילומים.....

גרנולה ביתית.
השבוע ישבתי עם חברה באחת המשחקיות השכונתיות. כבכל יום בעוד הקטנטנים מנסים להרוס את המקום, אנו החלפנו אינפורמציה על מצב שוק הפיננסים המתרחב בעולם המערבי, כלומר, שיחתנו נסובה בעיקר על סוגי חיתולים – הנקה – והשוואה בין רפרטואר החיות שהקטנטנים יכולים לחקות. כשלפתע שלפתי מהתיק שקית גרנולה קטנה שקליתי בסוף שבוע, חברתי העיפה בנו (בגרנולה ובי) מבט מודאג. "מה זה?" היא שאלה במבט תמוה, למה לא שוקולד היא לבטח הירהרה בליבה. הגרנולה הביתית שלי היא לא סתם עוד גרנולה. בשונה מהגרנולה התעשייתית, שלי באמת בריאה ואיכותית. חברתי שלחה את ידה לשקית וסגרה את העיניין במשפט אחד: "איך בדיוק מכינים? "

גרנולה ידועה כמוצר מזון בריא, האם היא באמת כזו? התשובה אינה מוחלטת. הגרנולות הקיימות בשוק רוויות שומן וסוכרים. תהליך הקלייה של הגרנולה פוגע בחומרים הבריאים והחיוניים שבמרכיביה. אבל, מנת גרנולה מכילה את כל אבות המזון (פחמימות, שומנים טובים וחלבונים), היא עשירה בסיבים תזונתיים ואכילתה מספקת אנרגיה זמינה וטובה לגוף.

ניסיתי למזער את ה"נזק" ואת הקלוריות ולעשות גרנולה בדרך הבריאה ביותר. הגרנולה הזו נוצרה לאחר שקראתי המון מתכונים וליקטטתי קצת מפה וקצת משם. המתכון הזה הינו נטול שומן ועם סוכר בכמות זניחה ביותר (2 כפות על כמות של1 קג' גרנולה).

הרעיון הוא לשים מה שאוהבים תוך שמירה על היחסים הבאים (מדובר בכוס מדידה) :

5 כוסות שיבולת שועל גסה

2 כוסות אגוזים ( אני שמה שקדים, אגוזי מלך וקשיו, אבל אפשר גם פקאן, לוז, פיסטוק)

1 כוס זרעים (אני שמה שומשום וגרעיני דלעת אבל אפשר גם גרעיני חמניה, פישתן וכו')

2 כוסות פירות יבשים ללא תוספת סוכר (בדכ אפשר למצוא חמוציות, אפרסק ומישמיש ואת אלה אני שמה)

את האגוזים חותכים לגודל שאוהבים ( אני חותכת לחצי) וגם את הפירות היבשים (חותכת לקוביות קטנות).

מערבבים את כל החומרים, מלבד הפירות היבשים, בקערה.

בתוך 3\1 כוס מים רותחים + 2 כפות דבש \ סוכר חום \ סילן ( אני שמה כף דבש וכף סוכר חום) + 1 כפית קינמון + 2\1 כפית מלח מערבבים היטב , יוצקים על הכל ומערבבים היטב שכל הנוזלים יספגו באופן אחיד. מעבירים לתבנית גדולה ושטוחה

תנור מחומם ל 150 מעלות. קולים את התערובת כ 30- 40 דקות, מערבבים כל 5-7 דקות. הגרנולה מוכנה כשהיא נראית שחומה מעט ( לא לשרוף ! מצד שני לא לקלות מעט מידי כי אחרת היא לא יוצאת פריכה וקראנצ'ית)

כשהגרנולה הצטננה מוסיפים פנימה את הפירות היבשים. שומרים בכלי אטום במקרר.

בתאבון .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה