יום שלישי, 13 באפריל 2010

אפונה וגזר ישבו במקרר....












































































למה אורז?.. . בבואי לכתוב את הפוסט הזה נכחתי לדעת שאני אוכלת המון המון אורז. בכל צורות הכנה אפשריות ,עם אין ספור ווריאציות , אף פעם לא משעמם לי לאכול אורז ! רק מה ? אני תמיד אעדיף לאכול אורז מלא על כל סוגיו :
אורז בר ארוך ושחור.....
אורז ווהני...
אורז חום ...
אורז ג'פוניקה....
רק מלהגות את השמות האלה אני מתרגשת.
טוב אני חושבת שהרעיון ברור.
זה לא שאני צמחונית ,אני אוכלת בשר ,אבל הוא בהחלט לא בעדיפות ראשונה אצלי ,אורז ,קטניות וכאלה ..כן והרבה.
אתם לא צריכים אותי כדי לספר כמה האורז המלא בריא...נכון לגוף וכו'. צריך רק ללכת לגוגל ולקבל בערך 30,000 תוצאות.
לנוכח כל מה שסיכמתי נחרצות (נראה לי שזה נשמע די נחרץ) תמצאו כאן אצלי הרבה אורז ,קטניות,טופו , ירקות .... אבל אל תברחו לי ,לא רק !! , יש במשפחתי גם אנשים שפויים שאוהבים מאד בשר.
המתכון הוא של אורז סיני מטוגן ,אפשר כמובן להכין עם אורז רגיל והוא יהיה נפלא,עדיין אורז מלא יביא לכם חוץ מהטעם ערך מוסף לגוף...
אני אוהבת את האורז העגול ,אחרי הבישול הגרגרים נשארים מופרדים ,או כמו שאנחנו נוהגים להגיד אחד ...אחד... יש להם מרקם קראנצ'י ,מזכיר קצת חיטה..
תזדקקו למצרכים הבאים:
2 כוסות אורז.
1 כוס אפונה ירוקה ,לכו עכשיו בעונה הזו על טרייה.
2 גזרים בינוניים חתוכים לקוביות קטנטנות.
4 בצלים ירוקים חתוכים גס.
3 שיני שום קצוצות דק.
2 ביצים טרופות.
1/2-1 פלפל צ'ילי קצוץ דק ,אם אין -1/2 כפית פלפל צ'ילי יבש גרוס.
4 כפות רוטב סויה.
2 כפות שמן שומשום.
3 כפות שמן זית/ שמן קנולה.
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם ,אני שמה הרבה פלפל.

הערה חשובה:
יש להכין את האורז לפחות שעתיים לפני הכנת המנה.או אפילו יום קודם ,אפשר כמובן להכין משאריות אורז.
לאורז רגיל :היחס יהיה 1ו1/2 כוסות מים לכל כוס אורז.
לאורז מלא:2 כוסות מים לכל כוס אורז.
אני לא מוסיפה מלח או שמן לבישול ,כי יש לי מזה בשפע בשלב השני של ההכנה.
שוטפים את האורז היטב ,מסננים ,מוסיפים מים ,מביאים לרתיחה ,מנמיכים את הלהבה ומבשלים עד שכל הנוזלים נספגים.
משך הבישול של אורז מלא הוא בערך 40 דק'.
אורז רגיל כ15 -20 דק'.
ההכנה:
חשוב להכין את כל המצרכים ,שיהיו נגישים מאחר וזמן הבישול/הקפצה הוא קצר.
מחממים ווק/ או מחבת כבדה.
מוסיפים כף שמן לווק ,כשהשמן חם מוסיפים את הביצים ,נותנים להם מעט להיקרש ואז מערבבים היטב (על ביצה מבולבלת שמעתם?).
מוציאים ומניחים בצד.
מנקים מעט את הווק ,מוסיפים את 3 כפות שמן הזית ,מחממים היטב ומוסיפים את השום והצ'ילי ,מטגנים עד שמזהיב מעט.
מוסיפים את האפונה והגזר ומטגנים כדקה.
מפוררים בידיים את האורז הקר ומוסיפים לירקות ,מטגנים כ3 דק' ,כדי שהאורז יהיה מטוגן היטב.
מוסיפים את רוטב הסויה ,מלח ופלפל שחור.
מוסיפים את הביצים שהנחנו בצד ,מערבבים .
מוסיפים את הבצל הירוק ,שמן השומשום ו ז ה ו!
טועמים ,מתקנים תיבול.
אני מוכנה לאכול את זה כל השבוע!!








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה