יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

מרק כרובית ואורז


















השעון הפנימי שלי והתאריך יצאו מאיזון . אין סנכרון בין הרגשתי למציאות.


שעון הקיץ התחלף , החושך מקדים ליפול עלינו . באופן טבעי , מתחילה גם התכנסות פנימה .... עם רצון לשהות יותר בבית.

בראש ובגוף , אני מתחילה לחשוב על שכבות של בגדים , מגפיים ,התכרבלות מתחת לשמיכת פוף , תמיד בליווי של ספר ותה חם , זה השילוש הקדוש שמביא נחמה מפני הרוחות והסערות שבחוץ...

מרק ונזידים חמים וכבדים ,זה הכרח. ו... כלום לא קורה!!! אני עדיין באמצעו של נובמבר עם גופיה ורגליים יחפות.

גם אני , שמעדיפה את הקיץ על החורף , מבינה שאנחנו חייבים את המחזוריות הזו. מצפה לגשם הראשון שירווה את האוויר בלחות שלו . מתגעגעת לריח האדמה כשהגשם הראשון נופל עליה , לרוח קרירה שתעיף את השיער ותשטוף קצת את הקיץ מהפנים .

מחשבת מה נשאר לנו כפסע מהבצורת , כולה חודשיים –שלושה....

כך בניגוד לתאריך ולחורף שמתבושש להגיע , אני מנסה ללבוש סוודר פה ושם וגם לא מוותרת על מרק חם . אני נאמנה לשעון הפנימי שלי , מקווה שגם החורף ימלא את הבטחתו.

אני מביאה מתכון של מרק פשוט וטעים שהולך על קו האמצע , לא נזידי מידי , קליל במידה ,אבל מספיק חם להתעקשות על חורף....



מרק כרובית ואורז


מצרכים:

כרובית אחת קטנה

1 בצל גדול קצוץ דק

2 קישואים בהירים או כהים , לא קלופים

2 גזרים.

25 גר. חמאה (לא הכרחי)

3 כפות שמן זית

1/4 כפית סודה לשתיה.

1/4 כוס אורז שטוף ומסונן.

1/4 חב' פטרוזיליה שטופה וקצוצה דק.

1/4 חב' שמיר קצוץ דק.

עלים פנימיים של סלרי צעיר ורענן ,קצוצים דק.

ציר עוף \או מים.

מלח ופלפל שחור לפי הטעם.

אם לא משתמשים בציר עוף ,מוסיפים 2 כפות אבקת מרק עוף (כן!!!)


ההכנה:

שוטפים היטב את הכרובית וחותכים לפרחים קטנים . שמים בסיר את הכרובית והאורז , מכסים בכמות מים למרק -כ 10 כוסות.

מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה ,חצי בישול.

בינתיים... מגררים על מגרדת גסה את הגזר והקישואים.







במחבת מחממים את השמן והחמאה , מוסיפים את הבצל ומטגנים עד הזהבה קלה.

מוסיפים את הגזר , הקישואים והסודה לשתיה ומטגנים כ- 3 דק".

מוסיפים את תכולת המחבת לסיר הכרובית , מנמיכים את להבת הגז ומבשלים עוד 25 דק".

מוסיפים מלח ,פלפל ואבקת מרק עוף , מתקנים תיבול אם צריך. המרק צריך להיות סמיך במידה ,כך שאם הוא סמיך מידי ,כדאי להוסיף מים רותחים.

מוסיפים את השמיר , הפטרוזיליה והסלרי ומכבים את האש.

כמה פשוט ,ככה טעים!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה