יום שבת, 15 בדצמבר 2012

פסטה אל'ה פולין - כוסמת עם אטריות

אמא שלי אמרה לי:


ילד , כשתהיה רחוק שם לבדך

החברים הכי טובים שלך יהיו געגועיך .

צלילי קסטה רחוקים – נתן יהונתן





המנה הזו לא דומה לשום דבר שאתם מכירים .

יש בה נחמה פחמימתית , וטעמים של פעם . אני לא אגיד פולין , כי אף פעם לא הייתי שם . אבל היא בהחלט מזכירה לי את האוכל של אימי . אוכל פשוט , כפרי וביתי .אבא שלי היה קורא לזה קאשה.

אימי הייתה מכינה את זה כמו פילאף , עם הרבה בצל ,גזר שום וסלרי , היא אפילו לא ידעה מה זה פילאף , אבל הייתה לה יד בטוחה ויודעת וחושים של בשלנית .

לפעמים אני מכינה את הכוסמת כמו אמא שלי ולפעמים עם אטריות .

בדרך הביתה התלבטתי בין התכרבלות תחת שמיכה , כשקול הרוח מכה בחלונות . או המנה הזו שמכינים בכלום זמן .

החלטתי על המנה , כי זה כוחו של אוכל , משכך געגועים ומביס רעב .

הרוח הכתה בחלונות , כמו שאני אוהבת . ריח הבצל המטוגן ומראה האטריות המבעבעות בעדינות בסיר ,הרגישו כמו החלטה נכונה .



פסטה אל'ה פולין





לפני שמכינים , צריך לדעת להבדיל בין כוסמת  לכוסמין  שהם שני דברים נפרדים לגמרי .

לכוסמת יש טעם אגוזי עדין , טעם של אדמה (לא שאי פעם אכלתי אדמה) שורשי , חזק ולא מתחנף .

בשילוב עם האטריות , בצל ופטריות מתקבל מאכל טעים מאד , שיכול לשמש כארוחה בפני עצמה לצמחונים וטבעונים . או כתוספת לבשר , למשל מנה של צלי בשר ,כשרוטב הצלי מתערבב קלות במנת הפסטה . אה..אפשר להיאנח בסיפוק



מה צריך:


4 מנות

250 גר' פסטה רחבה , אפשר להכין מפסטה מחיטה מלאה .

1 כוס כוסמת

1 בצל גדול מאד קצוץ

1 חב' פטריות שי-מאג'י או פטריות שמפניון טריות

1 כפית פלפל שחור

מלח לפי הטעם

4 כפות שמן זית או שמן קנולה+ כף נוספת לבישול הכוסמת

1 כפית גדושה אבקת מרק עוף (לא הכרחי)


איך:

מתחילים בהכנת הכוסמת : שוטפים היטב מס' פעמים .

מניחים בסיר , מוסיפים מים עד כיסוי , בערך גובה 1 ס"מ מעל פני הכוסמת .

מוסיפים 1/4 כפית מלח וכף שמן ומביאים לרתיחה , מנמיכים את הלהבה , מכסים את הסיר ומבשלים כ-15 דק' . עד שהמים נספגים . חשוב להשגיח כדי לא לבשל יותר מידי , עדיין צריך להישמר מנשך של אל דנטה . מקררים

מבשלים את האטריות לפי הוראות היצרן , גם כאן צריך להשגיח לא לבשל יותר מידי . מסננים , לא שוטפים .

חותכים את פטריות השמפניון לפרוסות , אם משתמשים בשימג'י , מפרידים בין הפטריות וחותכים מעט את הקצוות .

ממשיכים ...



במחבת גדולה , שמים את הבצל והשמן , מטגנים עד הזהבה קלה , מוסיפים את הפטריות וממשיכים לטגן עוד 2-3 דק' .






מוסיפים את הכוסמת וממשיכים לטגן עד שהיא מתאחדת היטב עם הבצל והפטריות ומזהיבה מעט .

מוסיפים את האטריות למחבת ומטגנים תוך בחישה עוד 2 דק' .

מוסיפים את התבלינים , מערבבים לאיחוד טעמים וזהו ...

נשמר היטב במקרר , ניתן לחמם כל יום מנה ולהיאנח בסיפוק כל יום מחדש .

4 תגובות:

  1. נעים מאד לקרוא, מזכיר לי אוכל של סבתא.
    נראית מנה נהדרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      אני ממשיכה להכין , כי זה מאד טעים...
      חיה

      מחק