יום שני, 4 בינואר 2016

פסטה גאונית עם עגבניות ובורטה


נסענו לנו אני והווייזרית, כך אני קוראת לזו מwaze . זו עם הקול השקט , האינטימי והבוטח .
לי ולה יש יחסים ארוכי טווח , שנבנו בעמל רב . לא היה לנו קל לתת אמון אחת בשנייה . אך לאט היא סמכה עלי שאוכל לאיית את היעד בשפה ברורה , ולי היה ברור שאני יכולה להשעין עליה בבטחה אותי ואת האוטו .
אני למדתי לאהוב את הקול שלה מזהיר אותי מפני מכשולים. בצליל נמוך ומרגיע היא הייתה אומרת : חפץ חשוד בהמשך הדרך .
שוטר , היא הייתה מזהירה ברוך .
אני , שנטייתי הברורה והעדיפה היא קודם להיכנס ללחץ , הייתי מיד נרגעת . אפילו הרגשתי שאנחנו כצוות מגובש , קושרות קשר כנגד כל המכשולים באשר הם .
עד לאותו יום שצרוב על לוח ליבי , בו החלטנו אני והיא לנסוע למחלבת הבופאלו בביצרון , פינה עלומה , אך הכרחית לצורך המסע שלנו .
כתבתי כהרגלי והיא אישרה , המסלול מוכן , צאי לדרך .
עד לנקודה מסוימת הכל היה רגיל , התרווחתי לי ואפילו הספקתי לסקור את השדות והמרחבים , חשה שלווה ובטוחה .
עד לרגע שהווייזרית אמרה לי בטון בטוח , פני שמאלה .נחלצתי משרעפיי ובלי היסוס חתכתי בחדות שמאלה , מבלי לחשוב אפילו שנייה . בוטחת כבר אמרתי?
אלא שאז גיליתי שהשמאלה היה שדה קוצים עם איזה בית באופק .
רעש השביל מגרד לי את התחת של המכונית , השאיר אותי המומה ותקועה באמצע , לא מתקדמת ולא נסוגה .
לנהג מכונית שהתקרבה , סיפרתי דומעת על קץ יחסיי עם הוויזרית וביקשתי פתח מילוט .
בינתיים אני לא רוצה לשמוע ממנה יותר , יחסי האימון שנבנו בעמל רב , קרסו .
לאחר זמן , כשהטראומה תקהה , ייתכן וארשה לה לחזור , אבל בתנאים שלי .

פסטה גאונית עם עגבניות ובורטה





את המתכון ראיתי באחד מגילושיי הרבים ב Pinterest. האתר שנותן תחרות לגוגל . מיד אימצתי את הרעיון הגאוני והבנתי שיש כאן כר נרחב לפרשנות . ניתן ליישם עם כל מה שרוצים , רק חשוב להקפיד על היחס בין הפסטה למים .
תחשבו על זה , שמים הכל בסיר אחד וזהו , מוסיפים את הטופינג שרוצים אחרי הבישול .
אני לא אומרת שזה מחליף פסטה שבה הרוטב מתבשל לאיטו ומצטמצם לדרגת שלמות ואז הפסטה מצטרפת אליו .
אבל תאמינו לי שמתקבלת מנה מעולה שגורמת לכל בלוטות הטעם להתמוגג .
זמן הכנה :10 דק'
זמן בישול: 10 דק'
סכ"ה : תעשו חשבון

מה צריך למנה הגאונית הזו:

2מנות סופר נדיבות או 3 רגילות

300 גר' ספגטי
2 חופנים של עגבניות שרי בצבעים שונים , אם אין אז אדומות מספיקות בהחלט או 3 עגבניות רגילות קטנות. חתוכות לחצי לעגבניות שרי , ולארבע לעגבניות הקטנות
4 שיני שום קצוצים.
1/4 – 1/2 פלפל צ'ילי גרוס (לא חובה) שמשדרג את המנה.
2 כפות שמן זית
4 כוסות מים + 1/2 אם צריך למי שאוהב יותר רוטב , אני לא הוספתי.
מלח גס ופלפל שחור גרוס
גבינת בורטה טרייה או מוצרלה להגשה או אפילו ריקוטה טרייה .
בזיליקום להגשה.
20 גר' גבינת פרמזן מגורדת להגשה.

איך עושים:

שמים את הפסטה בסיר רחב שיאפשר לכל הפסטה להיכנס מבלי לשבור אותה.




מוסיפים את השום קצוץ , העגבניות , שמן הזית , מים והצ'ילי .

מביאים לרתיחה ומבשלים על להבה גבוהה , בוחשים מידי פעם , ומועכים מעט את העגבניות שיוציאו את המיצים שלהן החוצה.
כשהמים כמעט נגמרים , מוסיפים מלח ופלפל שחור גרוס .






מוודאים שהפסטה אל דנטה , ז"א בדיוק הרגע שבו היא נשארת מוצקה מעט ולא הופכת לסמרטוטית .

מוציאים מיד לצלחות הגשה , מפזרים את גבינת הפרמזן , קורעים למעלה את הבורטה (שבשבילה נסעתי עד לביצרון) , או מוצרלה או ריקוטה טרייה , מקשטים עם עלי בזיליקום קטנים ורעננים .
אם חסר מלח , תוסיפו .

ספרו איך היה , תעשו לייק, שתפו , רק אל תשאירו אותי כאן לבד:-))

7 תגובות:

  1. התמונה עם העדשים מהממת

    השבמחק
  2. מבשלים עד שהמיים כמעט נגמרים, או עד שהחפסטה אלדנטה?

    השבמחק
  3. הי גלי
    זו הגאונות , המים הם במידה כזו שהם נגמרים כשהפסטה אל דנטה .
    בהצלחה
    חיה

    השבמחק
  4. מדהים! איזה כיף שחזרת לכתוב כאן!

    השבמחק