יום שלישי, 19 בינואר 2016

חזרתו של הכיבוש הסיני




פתגם סיני עתיק אומר : " אם אין לך משהו חכם להגיד , תגיד פתגם סיני עתיק"

אז באמת אין לי משהו חכם להגיד .

המח שלי נפרד מהגוף ואני בשלבים להביא את שני אלה לסנכרון .

החזרה מבוסטון הקרירה והירוקה , אל היובש ,הלחות והחום הכבד , השאירו אותי קצת המומה וחסרת אוריינטציה .

אני כופה על עצמי שגרה כאמצעי יעיל בדרך כלל , לנחיתה . כרגע אני לא מקפידה על סוג הנחיתה , מבחינתי שתהיה קשה , רק שתקרה כבר .

אז חזרתי ללמד יוגה , לעבוד ולבשל בקטנה . דברים של מה בכך שלא דורשים המון דמיון או התכוונות .

חשק לבשל אין לי , כי התרגלתי לבטלה מאורגנת ונעימה .

אני הולכת תמיד כבחירה ראשונית ואולטימטיבית , אם זה היה תלוי רק בי , על אוכל אסיאתי . הפעם בחרתי באוכל סיני ובמתכון ישן נושן .

אחרי שהלכנו שבי אחר אוכל יפני , תאילנדי , קוריאני , קמבודי וכו' . נחמד קצת לחזור לאוכל סיני שרק אותו פעם ידענו .

חוצמזה אומרים שסין היא המעצמה הבאה שתיצור סדרי עולם חדשים , אז כדאי להתיידד , לא?

אם מדברים על אוכל סיני , אני תמיד בעד זה הסצ'ואני.

למה? כי ספייסי זה אני , וחריף לוקח מבחינתי כל אוכל אחר .



עוף ברוטב צ'ילי



לא יודעת למה יצא לאוכל הסיני שם לא כל כך נחמד , מדברים הרבה על שימוש במונוסודיום גלוטמט , ועל כך שזה אוכל זול ולא אחיד ברמתו .

אני רק רוצה להזכיר שמה שרואים מכאן לא רואים משם , הווה אומר שהאוכל הסיני שעשה עליה לארצנו , לא דומה למה שיש בסין .

האוכל הסיני מגוון מאד ויש בו שימוש רחב בהמון מרכיבים ושימוש בטכניקות בישול רבות .

טיגון , טיגון עמוק , אידוי , בישול והקפצה .
אני אוהבת בעיקר את האוכל של אזור סצ'ואן , שבדרום מערב סין . אוכל פיקנטי עם שימוש נפוץ בפלפל סצ'ואן .
הסינים חושבים שזו חריגה מהטעם הטוב להניח סכין על השולחן , לכן הם חותכים את הבשר והירקות לפיסות קטנות , כדי לאכול בנוחות עם מקלות אכילה .

המנה הזו היא מוכרת מאד , אז רק בשביל להזכיר וגם כי יצא מופלא , אני מביאה גרסה פרטית שלי.
בדר"כ אני נגד טיגון , אבל במנה הזו התוצאה מתקבלת פריכה יותר מאפייה בתנור.

מה צריך:

500 גר' חזה עוף או פרגית (החלק של ירך העוף). חתוך לפיסות של 2X2
1 כוס קורנפלור
1 כפית מלח
1 כפית פלפל שחור
3 כוסות שמן קנולה לטיגון עמוק
8 -10 פלפל צ'ילי קטנים
3 שיני שום קצוץ דק
3 בצלי שאלוט קצוצים דק
3-4 ס"מ ג'ינג'ר קצוץ דק


למרינדת הבשר:

2 כפות רוטב סויה , בחייכם אל תשתמשו ברוטב נחות כמו תיבול סויה וכזה . קיקומן עובר ורוטב סויה tamari יהיה נהדר .

2 כפות חומץ אורז , יין שרי אדום או סאקה , מה שיש בסדר גמור , לא צריך לרוץ לקנות .
2 חלבונים
לרוטב:

2 כפות רוטב או PASTE של שום – צ'ילי

שני הסוגים ממש טובים

שני הסוגים ממש טובים

1 כף רוטב סויה
1 כף מים
1 כפית קורנפלור
1 כף רוטב בלסמי מאיכות טובה
1 כפית של פלפל סצ'ואני , שיש לו טעם אחר מפלפל הסצ'ואן השלם וניתן להשיגו בחנויות תבלינים .
ההכנה:

מרינדה:

מערבבים את כל חומרי המרינדה היטב , משרים את העוף למינימום 10 דק' או יותר .

רוטב:

מערבבים את כל חומרי הרוטב ומניחים בצד.

בקערה מערבבים את הקורנפלור , מלח ופלפל .

מחממים את השמן בווק . מנערים 1/3 מכמות העוף מהרוטב , מעבירים לקערת הקורנפלור ומצפים היטב .



מעבירים אל השמן ומטגנים בין 3-4 דק' עד הזהבה . ניתן כמובן לצפות את כל כמות העוף בקורנפלור , לשטח על תבנית אפיה , עם נייר פרגמנט ולאפות בחום של 200 מעלות עד שמזהיב .
אם בחרנו באפשרות הטיגון , ממשיכים כך עוד פעמיים ומעבירים לכלי עם נייר סופג .




מסלקים את השמן מהווק , אפשר כמובן לשמור , אבל תזכרו ששמן מתחמצן ולא ממומלץ להשתמש בו לשימושים נוספים.
מנגבים את הווק בנייר סופג.
מחממים את הווק , מוסיפים עוד כף שמן ומנערים כדי שהשמן יצפה את כל פני הווק .
מוסיפים את פלפל הצ'ילי השלמים ומטגנים עד שהם משנים קצת את צבעם.
מוסיפים את בצלי השאלוט , שום וג'ינג'ר ומטגנים כדקה.
מצרפים את הרוטב שחיכה לנו בצד , מערבבים עד שכל הפיסות יתכסו היטב ברוטב , ניתן להוסיף כ-2 כפות מים .




מגישים על אורז לבן או מלא , מפזרים למעלה בצל ירוק .

בתיאבון שיהיה ותעשו חיים:-))


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה