יום שני, 15 ביולי 2013

סלט של קיץ ועוד חברים










הרבה זמן לא הייתי כאן , אני יודעת .


אני לא זוכרת אם כבר אמרתי לכם , אבל לא תמיד אני מרגישה צורך להיות כאן וכשזה קורה , אני פשוט מרפה .

יש מעט מאד דברים בעולם שאני לא מוכרחה לעשות , כאן זה אחד המקומות היחידים שאני לא מוכרחה , אם אני לא רוצה .

אבל בירכתי הראש היכן שאנחנו שומרים את הדברים לאחר כך . יש את המקום הזה , מקום יקר ואהוב אני יודעת שתיכף אחזור אליו , רק עוד רגע , כשאגמור להיות שקטה .

אני מקווה שגם אתם שמרתם אותי באיזה מקום ,ואולי אפילו קצת חיכיתם ?







סלט של קיץ - בורגול ועוד דברים טובים







סלט מלא טעמים . אני מגוונת אותו בלי סוף , בכל פעם מוסיפה לו מרכיב אחר שצץ בראשי , אבל על מרכיב אחד אני לא מוותרת :עגבניות שרי צלויות בתנור , העגבניות מוסיפות מתיקות נפלאה למנה .

לפעמים אני מוסיפה פיסות סלמון אפוי בתנור , לפעמים פירורים של גבינת עיזים טובה או גבינת פטה ולעיתים שרימפס מוקפצים קלות במחבת.

כל מרכיב אני מכינה לחוד , ואחר"כ מחברת את הכל יחד , או רק מה שבא לי באותו רגע . אפשר לשמור כך במקרר , כל דבר בנפרד . להוציא קצת לפני שאוכלים , כ-30 דק' בערך לטמפרטורת החדר . אפשר גם לחמם מעט לפני ההגשה והכי טעים כמובן , זה להכין ולאכול סמוך להגשה , כמנה עיקרית , אולי עם מרק צונן לפני... או קינוח של פירות יער אחרי ...

קיץ!!!!!


לעגבניות :



1/2 ק"ג עגבניות שרי קטנות ומתוקות (עכשיו שיא העונה שלהן) בכל הצבעים שרק תמצאו

1 כפית מלח גס , רצוי זה האפרפר... כן מהסלעים של נורמנדי , כולה 20 ₪ לשקית של 1 ק"ג בכל מרכול ומספיק להמון זמן.

פלפל שחור גרוס , ככה לפזר קצת למעלה

2-3 ענפי תימין

3 כפות נדיבות שמן זית

מערבבים הכל בתבנית אופים בחום של 200 מעלות כ15 דק' . ייתכן ומשך הצלייה יתארך . בעיקרון העגבניות אמורות להתקמט , אפילו מעט להתבקע ולהוציא קצת מיצים שרק מעצימים את החגיגה .

מוציאים מהתנור .










לבורגול :

2 כוסות בורגול גס

1 כף שמן זית

2 כוסות ורבע מים

1/2 כפית מלח גס



שוטפים היטב את הבורגול ומסננים

מחממים בסיר את השמן , מוסיפים את הבורגול ומטגנים כדקה , כדי לכסות את כל הגרגרים בשמן .

מוסיפים מים ומלח , מביאים לרתיחה , מנמיכים את הלהבה לחום הכי נמוך ומבשלים עד שכל המים נספגים. כדאי מאד שהבורגול לא יתרכך מידי ועדיין ישמור על הנגיסות שלו . לכן אל תתפתו להוסיף יותר מים מהמומלץ.





אספרגוס :






מנצלים את חומו של התנור

צרור אספרגוס , רצוי עם גזע עבה יותר

תימין לימוני , או רגיל , או בזיליקום

מלח גס , פלפל שחור גרוס

2 כפות נדיבות שמן זית

קוטמים את ה1/3 התחתון של האספרגוס , שוטפים היטב , מנגבים .

מניחים בתבנית עם שאר החומרים ואופים בתנור החם , עדיין ב200 מעלות צלזיוס , כ- 10 דק'

חשוב להקפיד לא לאפות יותר מיד , כדי לשמור על הקראנצ'יות של האספרגוס.



הסלמון :

נתח סלמון של 400 גר'

1 כף שמן זית , הסלמון הוא דג שומני ומוציא שומן משל עצמו .

קורט מלח גס , קורט פלפל שחור , קורט פלפל צ'ילי טרי או גרוס .

חותכים את הסלמון לקוביות של 2X2 ס"מ , מערבבים בתערובת השמן והתבלינים . מניחים בתבנית קטנה ואופים בחום של 220- 250 מעלות עד שמזהיב , לא ליבש!!! בבקשה


השרימפס :












שומרי כשרות דלגו על הקטע הזה

כמובן שמחליטים מה מעדיפים שרימפס יפים וטריים או סלמון

אני קונה את שלי נקיים וחוסכת עבודה , חוצמזה אני לא ממש יודעת לנקות שרימפס....

כ-20 שרימפס קריסטל טריים

2 שיני שום קצוצות

1/2 עד 1 פלפל צילי אדום קצוץ דק או 1/4 כפית פלפל צ'ילי גרוס

כ-5 גבעולים של פטרוזיליה קצוצה

1 כף שמן זית

קורט מלח גס

מחממים את השמן במחבת רחבה ושטוחה , מוסיפים את השום והצ'ילי .

מטגנים עד שנעשה שקוף , מוסיפים את השרימפס ומטגנים יחד לא יותר מ2-3 דק' , תוך ניעור המחבת.

מוסיפים מלח ופטרוזיליה , עוד ניעור קטן , כדי לאחד את הכל ומכבים את הלהבה .

מה עוד הכרחי למנה\סלט הזה ?

3-4 בצלים ירוקים קצוצים

פטרוזיליה קצוצה מעל , ייתכן ויהיה צורך בעוד קמצוץ של מלח גס מעל \פלפל שחור גרוס , קמצוץ .

הרכבת הסלט : מניחים את הבורגול בקערה רחבה , מפזרים עגבניות , עם הנוזלים שלהן (לא הכל , כי אז המנה תהיה כבדה ועמוסה) , חותכים את האספרגוס לאורך של 3 ס"מ ומוסיפים .

מפזרים מעל את הפיסות הדג או השרימפס , בצל ירוק ופטרוזיליה קצוצה . טועמים ומתקנים תיבול .



לטבעונים :

הכל ... למעט הדגים\שרימפס . ניתן להוסיף פלפל צ'ילי טרי קצוץ .

         

5 תגובות:

  1. פרה פרה - ברור שאנחנו מחכים לך :-) גם מתגעגעים.

    עם השרימפס זה פיצוץ בשבילי. סלמון אני לא כ"כ אוהבת למרות "ניחוחו האלגנטי" עאלק

    אוהבת את הצילומים

    אלינוער

    השבמחק
  2. הי , התגעגעתי!!!!
    תודה יקירה
    חיה

    השבמחק
  3. היי ,

    שמי נעה , אני מנהלת תחום מתכונים וכתבות אוכל. באתר Picrest.co.il
    נשמח לשתף אותך באתר החדש שלנו. שם תוכלי לעלות פוסטים כולל תמונה של כל מנה ומנה מהאתר שלך. בתמורה תקבלי לינק לכתבה או למתכון.
    ההרשמה לאתר והעלאת התמונות הנה בחינם.
    המטרה היא, ליצור טראפיק ייחודי וממוקד לאתרי אוכל ומתכונים עם צילומי אוכל מיוחדים (ארט).
    כל המתכונים, כל הבלוגרים, וכל כתבות האוכל במקום אחד!
    כבר היום נמצאים באתר מיטב הבלוגרים ואתרי המתכונים הטובים ברשת.
    נשמח לארח אותך אצלנו באתר..
    אנחנו גם בפייסבוק: https://www.facebook.com/Picrest.co.il

    בברכה,
    נעה, מנהלת תחום מתכונים וכתבות אוכל. באתר Picrest.co.il

    השבמחק
  4. הי,
    נשמע מגניב. רק לא הבנתי את התיוג של מנה זו כ"צמחונית". רוב הצמחונים שאני מכירה (כולל אני עצמי) לא אוכלים שום דבר מן החי. הם כן אוכלים מוצרי חלב, ביצים ודבש, מה שמבדיל אותם מן הטבעונים, אבל הם אינם אוכלים דגים ופירות ים. לכן, המתכון הזה לא הסתדר לי בראש.
    בכל מקרה, אנסה ללא השירמפסים כי זה באמת נראה טעים.

    השבמחק
  5. את יודעת יש צמחונים שאוכלים דגים ויש כאלה שגם פירות ים , מזלנו שזו לא דת וכל אחד יכול לעשות את בחירותיו...
    תודה ושיהיה בהצלחה
    חיה

    השבמחק