יום שבת, 16 בינואר 2010

סלט שהוא ארוחה-אורז,דלורית,אוכמניות.....






את ההשראה לסלט הזה קיבלתי מ101cookbook שהוא כר חיפוש נרחב לאוכל בריא,אני תמיד מכינה מתכון כמו שהוא ורק אחר'כ משנה אותו ומעניקה לו עוד ווריאציות בהתאם לעונה.
הסלט הזה משלב טעמים נהדרים,יש בו את המתיקות של הדלורית,ואת המתוק חמוץ הזה של האוכמניות,הגבינה מחברת את כל הטעמים.
ניתן לשמור אותו 3 ימים במקרר,הוא פיתרון נפלא לקחת ממנו כל פעם מנה לעבודה,ומומלץ לאכול אותו בטמפרטורת חדר.והוא בריא מאד,כבר ציינתי?
מצרכים:
2 כוסות אורז ,אני מעדיפה מלא כמובן והכי טוב זה הסוג העגול.
1/2 צרור פטרוזליה
3 בצלים ירוקים קצוצים.
3 כפות אוכמניות.
1/2 דלורית די גדולה או1 שלמה קטנה.
100-150ג'ר גבינת פטה או ברינזה ואם השתמשתם בכזו שהיא 5% שומן ממש שיחקתם אותה.
5 כפות שמן זית.
מיץ מחצי לימון(לא תמיד בא לי).
מלח גס ופלפל שחור גרוס גס.
ההכנה:
מבשלים את האורז ביחס של 2-2/12 כוסות מים ל1 כוס אורז,מביאים לרתיחה,מנמיכים את הלהבה לקטנה מאד ומבשלים כ40 ד'ק לאורז מלא,יש להכין את האורז לפחות שעתיים לפני הרכבת המנה.
בנתיים,מקלפים את הדלורית,מוציאים את כל הפנים ,וחותכים אותה לקוביות קטנות .מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה, יוצקים 2 כפות שמן זית זורים מעל מעט מלח ופלפל שחור,מערבבים היטב ואופים בתנור מחומם מראשל180 מעלות למשך 20-25 ד'ק עד שמזהיב,מערבים מ'ס פעמים במהלך האפיה,מוציאים ומצננים.
מכאן זה ממש דקות, מניחים את האורז בקערה,מפוררים ומפרידים אותו היטב,מוסיפים את הדלורית,האוכמניות,פטרוזליה ובצל,מיץ לימון אם רוצים,3 הכפות הנותרות של שמן הזית,מוסיפים אם אתם צריכים מלח ופלפל,מפוררים למעלה חלק מהגבינה,ומערבבים היטב,אך בעדינות.את השאר מפוררים למעלה.
גם יפה וגם טעים ,מה עוד נשאר לבקש!

תגובה 1:

  1. החלטתי שאני מפרגנת לעצמי, ונכנסתי למטבח. אבל... חסרו לי חלק מהמצרכים. אז, השתמשתי באורז פרא מעורב, צבעוני כזה, ובכמה עלי נענע קצוצים, ובמקום בצל ירוק קצצתי קטן קטן בצל סגול. יצא מי-ע-ו-לה!!! גיליתי שיש לי שותפה קטנה לתענוג הגדול - הבייבי שלי, שהיא בקושי בת שנה וחודש, התענגה על כל כפית שהוגשה לפיה :-)יופי של ארוחה!!!

    השבמחק