יום שני, 21 ביוני 2010

קיש עגבניות כפול וגבינת עיזים







"חוברת" המתכונים שלי נחלקת לשלוש קטגוריות:
1) מתכונים שהם נכס ...כאלה שאני חוזרת ומכינה אותם ללא הפסק ,עד כדי כך שהם מזוהים איתי ואני מתבקשת להכינם לכל אירוע.
2) מתכונים שהם בהחלט טובים מאד ,אבל אני מכינה אותם לעיתים יותר נדירות.
3) מתכונים שהכנתי פעם אחת ,או מקסימום פעמיים ,אבל הם לא ממש קיימו את ההבטחה שהייתה גלומה בהם...אבל הם נשארו איתי מתוך כוונה לשפרם באיזשהו אופן.
הקיש הנפלא הזה שייך לקטגוריה הראשונה. אני מכינה אותו ללא הפסק ,גם בזכות פשטות הכנתו , הוא מעורר התפעלות בכל מקום בגלל המראה שלו..וכשטועמים אותו כולם מסכימים שהוא בהחלט מושלם.
את המתכון ראיתי בספר "ששת מאפים" אותו כתבו קרין ורונן גירון ,בהוצאת " על השולחן". מיד התאהבתי במראה שלו , הקישוט הפשוט שלו הוא גאוני .
חשוב להשתמש במתכון בעגבניות שרי קטנות ומתוקות שעדיין מחוברות לגבעול...
כדי להכין את הקיש תזדקקו ל:
לבצק:
2 כוסות (280 ג'ר) קמח.
½ כפית מלח.
150 ג'ר חמאה קרה חתוכה לקוביות.
1 ביצה.
2 כפות מים קרים.
למלית:
1 מיכל (250 ג'ר) שמנת מתוקה.
3 ביצים.
1 כף קמח.
¼ כפית פלפל שחור גרוס גס.
½ כפית מלח.
½ כוס עגבניות מיובשות בשמן זית קצוצות .
250 ג'ר גבינת עיזים (הכי טוב במתכון הזה : גבינת פרומעז) ,חתוכה לפרוסות של ½ ס'מ.
צרור עגבניות שרי כולל הגבעול ,שוב תבחרו את הכי קטנות ,מתוקות ומושלמות...כי הן הקישוט.
הכנת הבצק:
מעבדים חמאה ,קמח ומלח בפולסים קצרים במעבד מזון ,רק עד לקבלת תערובת פירורית,
מוסיפים את הביצה והמים ,וכשרק מתחיל להתגבש כדור בצק ,מפסיקים את פעולת המעבד ,חשוב מאד לא לעבד את הבצק יותר מידי.
משטחים את הבצק לצורה עגולה ,עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.
מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי ½ ס'מ, מגלגלים על מערוך ומעבירים לתבנית משומנת בקוטר 26 ס'מ.
מהדקים היטב לתחתית ולדפנות ,דוקרים את הבצק ,ומעבירים למקפיא ל -20 ד'ק.
מחממים את התנור ל180 מעלות.
מוציאים את הבצק מהמקפיא ,מניחים עליו נייר כסף ,מפזרים קטניות ( שעועית או חומוס) ואופים כ-15 ד'ק ,עד שהשוליים מעט מזהיבים.
מוציאים מהתנור ,מסירים את נייר הכסף ומקררים...
מכינים את המלית:
טורפים את השמנת המתוקה עם הביצים ,מוסיפים את הקמח ,מלח ופלפל ,בוחשים היטב.
מפזרים על תחתית הבצק את העגבניות המיובשות. מסדרים את פרוסות הגבינה



יוצקים מעל את תערובת השמנת המתוקה.
מברישים את העגבניות עם מעט שמן זית ומניחים על פני הקיש.



אופים כ-40 ד'ק עד שהקיש מזהיב.
בהגשה ,לפני שפורסים ,מוציאים בזהירות את הענף של העגבניות ,אל חשש ,הוא מתנתק בקלות.
טיפ קטן לסיום:
אני תמיד נשארת עם גבינה. וממנה אני מכינה חטיף פשוט מאד ,אבל ממש טעים . כדי להכין אותו צריך גם שיהיה לכם בצק "מלווח" במקרר.
מחלקים כל עלה ל8. מניחים בקצה הרחב חתיכת גבינה ,ומגלגלים מהקצה הרחב לקצה הצר .
מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה.
התנור כבר חם.....אופים עד שמזהיב.









2 תגובות:

  1. נשמע טוב אני מניחה שאנסה גם את זה את כל הזמן מאתגרת אותי:-)

    השבמחק
  2. הי מאיה!
    הוא ממש טעים ,גם לאלה שלא ממש אוהבים קיש.
    תודה רבה....

    השבמחק